Page 114 - Felsefe - 10 | Beceri Temelli
P. 114
50 FELSEFE 10 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
“KANIT”
ETKİNLİĞİ
ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KÂĞIDI
1. Etkinliğin amacı ve şeklini öğretmeniniz açıklayacaktır.
Aşağıda verilen örnek durumu okuyarak soruları cevaplandırınız.
Örnek duruma aynı sonucu oluşturabilecek “neden” ekleyebilirsiniz.
Neden
Birkaç gün önce sert bir şekilde çok da yeni olmayan cep
telefonunuzu düşürdüğünüzü ancak telefonunuzun çalıştığını
düşünün.
Aynı zamanda bu süreçte küçük kardeşinizin telefonunuzu
karıştırdığını da görmüş olun.
Sonuç
Evden çıktıktan sonra telefonunuza baktığınızda telefonun kapalı olduğunu görüyorsunuz.
Her seferinde açıyorsunuz ama kısa bir süre açık kalıp yeniden kapanıyor.
a. Böyle bir durumla karşılaştığınızda arızanın nedenine yönelik hangi olasılıkları düşünürsünüz?
b. Bu olasılıklara dair kanıtlarınız nelerdir?
c. Kanıtlarınızın dayandığı temel nedir?
ç. Kanıtlarınızın geçerli olup olmadığını nasıl kontrol edersiniz?
d. Kanıtlarınız yanlış çıkarsa ne yaparsınız?
e. İlk beş sorudaki cevaplarınızla bilimsel yöntem aşamaları arasında analoji kurarsanız cevaplarınız
hangi basamaklara karşılık gelebilir?
112
Hazırlayan: Aysun KOLUAÇIK