Page 114 - Felsefe - 10 | Beceri Temelli
P. 114

50         FELSEFE 10                                       Ortaöğretim Genel Müdürlüğü



                                                  “KANIT”
                                                 ETKİNLİĞİ
                                         ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KÂĞIDI
          1.  Etkinliğin amacı ve şeklini öğretmeniniz açıklayacaktır.
             Aşağıda verilen örnek durumu okuyarak soruları cevaplandırınız.
             Örnek duruma aynı sonucu oluşturabilecek “neden” ekleyebilirsiniz.

          Neden
          Birkaç gün önce sert bir şekilde çok da yeni olmayan cep
          telefonunuzu düşürdüğünüzü ancak telefonunuzun çalıştığını
          düşünün.
          Aynı zamanda bu süreçte küçük kardeşinizin telefonunuzu
          karıştırdığını da görmüş olun.








          Sonuç
          Evden çıktıktan sonra telefonunuza baktığınızda telefonun kapalı olduğunu görüyorsunuz.
          Her seferinde açıyorsunuz ama kısa bir süre açık kalıp yeniden kapanıyor.


          a.  Böyle bir durumla karşılaştığınızda arızanın nedenine yönelik hangi olasılıkları düşünürsünüz?





          b.  Bu olasılıklara dair kanıtlarınız nelerdir?






          c.  Kanıtlarınızın dayandığı temel nedir?






          ç.  Kanıtlarınızın geçerli olup olmadığını nasıl kontrol edersiniz?





          d.  Kanıtlarınız yanlış çıkarsa ne yaparsınız?






          e.  İlk beş sorudaki cevaplarınızla bilimsel yöntem aşamaları arasında analoji kurarsanız cevaplarınız
             hangi basamaklara karşılık gelebilir?







          112
                                                                                    Hazırlayan: Aysun KOLUAÇIK
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119