Page 56 - Biyoloji 11 - Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 56
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü BİYOLOJİ 11 24
1. ÜNİTE > İnsan Fizyolojisi Kazanım 11.1.1.6. Duyu organları rahatsızlıklarını açıklar.
Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi
Etkinlik İsmi GÖZ KUSURLARINI TANIYALIM 30 dk.
Amacı Göz kusurlarının nedenlerini ve tedavi yöntemlerini açıklayabilme. Bireysel
Yönerge Göz kusurları ile ilgili verilen metinden yararlanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Okulların açıldığı ilk hafta Doruk öğretmen, sınıfındaki öğrencilerle tanıştıktan sonra sıralara rastgele
oturmuş öğrencilerine oturma planı yapmak istemektedir. Görsel 1’de verildiği gibi bir oturma planın-
da olan öğrencilerinden oturduğu sıradan tahtada yazılanları net bir şekilde göremeyenler veya görme
problemi olanlar varsa kendisine söylemesini istemiştir.
Öğrencilerden gelen yanıtlar şu şekildedir:
Mila: “Öğretmenim ben tahtadaki yazıları net göremiyorum.
Geçen sene göz doktoruna gittim, doktor benim göz merce-
Doruk
Öğretmen ğimin normalden daha ince olduğunu söyledi ve bana gözlük
yazdı ama ben gözlüğümü evde unuttum.”
Efe: “Göz doktorum benim göz yuvarlağımın optik eksen
Mila Gizem doğrultusunda önden arkaya doğru normalden daha uzun
olduğunu söyledi ve gözlük verdi ancak iki yıldır kontrole
Erkan Kemal
gitmedim. Şu an gözlük kullanmama rağmen tahtada ya-
zılanları net göremiyorum.”
Efe Ahmet
Kemal: “Öğretmenim ben de yazıları bulanık görüyorum ve
gözlüğüm yanımda değil, doktorum korneamda bir sorun
Görsel 1: Oturma planı olduğunu söyledi, beni ön sıraya alabilir misiniz lütfen?”
Ahmet: “Ben yazıları net görebiliyorum fakat tahtadaki grafiklerde yer alan kırmızı ve yeşil çizgileri
ayırt edemiyorum.” demiştir.
Doruk öğretmen, öğrencilerine öncelikle bir göz doktoruna kontrole gitmelerini önerdikten sonra
sınıfın oturma planında bazı değişiklikler yapmıştır.
1. Mila, Efe, Ahmet ve Kemal’in görme problemi yaşadıkları göz kusurları hangileridir? Cevabınızı
aşağıdaki tabloda belirtiniz.
Ad Göz Kusuru
1 Mila
2 Efe
3 Ahmet
4 Kemal
2. Doruk öğretmenin hangi öğrencilerin yerlerini karşılıklı olarak değiştirmesi bu öğrencilerin daha
iyi görmesini sağlar? Cevabınızı gerekçesiyle açıklayınız.
53