Page 56 - Biyoloji 11 - Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 56

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                           BİYOLOJİ 11      24

             1. ÜNİTE > İnsan Fizyolojisi  Kazanım 11.1.1.6. Duyu organları rahatsızlıklarını açıklar.
             Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi  Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi

             Etkinlik İsmi                  GÖZ KUSURLARINI TANIYALIM                            30 dk.
             Amacı      Göz kusurlarının nedenlerini ve tedavi yöntemlerini açıklayabilme.       Bireysel


              Yönerge  Göz kusurları ile ilgili verilen metinden yararlanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.

              Okulların açıldığı ilk hafta Doruk öğretmen, sınıfındaki öğrencilerle tanıştıktan sonra sıralara rastgele
              oturmuş öğrencilerine oturma planı yapmak istemektedir. Görsel 1’de verildiği gibi bir oturma planın-
              da olan öğrencilerinden oturduğu sıradan tahtada yazılanları net bir şekilde göremeyenler veya görme
              problemi olanlar varsa kendisine söylemesini istemiştir.
                                                   Öğrencilerden gelen yanıtlar şu şekildedir:
                                                   Mila: “Öğretmenim ben tahtadaki yazıları net göremiyorum.
                                                   Geçen sene göz doktoruna gittim, doktor benim göz merce-
                Doruk
               Öğretmen                            ğimin normalden daha ince olduğunu söyledi ve bana gözlük
                                                   yazdı ama ben gözlüğümü evde unuttum.”
                                                   Efe: “Göz doktorum benim göz yuvarlağımın optik eksen
                          Mila     Gizem           doğrultusunda önden arkaya doğru normalden daha uzun
                                                   olduğunu söyledi ve gözlük verdi ancak iki yıldır kontrole
                          Erkan    Kemal
                                                   gitmedim. Şu an gözlük kullanmama rağmen tahtada ya-
                                                   zılanları net göremiyorum.”
                          Efe      Ahmet
                                                   Kemal: “Öğretmenim ben de yazıları bulanık görüyorum ve
                                                   gözlüğüm yanımda değil, doktorum korneamda bir sorun
              Görsel 1: Oturma planı               olduğunu söyledi, beni ön sıraya alabilir misiniz lütfen?”

              Ahmet: “Ben yazıları net görebiliyorum fakat tahtadaki grafiklerde yer alan kırmızı ve yeşil çizgileri
              ayırt edemiyorum.” demiştir.
              Doruk öğretmen, öğrencilerine öncelikle bir göz doktoruna kontrole gitmelerini önerdikten sonra
              sınıfın oturma planında bazı değişiklikler yapmıştır.



              1.  Mila, Efe, Ahmet ve Kemal’in görme problemi yaşadıkları göz kusurları hangileridir? Cevabınızı
                aşağıdaki tabloda belirtiniz.

                             Ad                        Göz Kusuru
                   1       Mila
                   2        Efe
                   3      Ahmet
                   4       Kemal

              2.  Doruk öğretmenin hangi öğrencilerin yerlerini karşılıklı olarak değiştirmesi bu öğrencilerin daha
                iyi görmesini sağlar? Cevabınızı gerekçesiyle açıklayınız.















                                                                                                    53
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61