Page 37 - FELSEFE 11 BECERİ TEMELLİ ETKİNLİK KİTABI
P. 37
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü FELSEFE 11 14
“NEDEN?” ETKİNLİĞİ ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KÂĞIDI
1. Yönerge Öğretmeniniz tarafından uzmanlık alanlarını içeren beş masa kurulacaktır. Her masada o uz-
manlık alanıyla ilgili not ve “soru kâğıdı” bulunacaktır. Etkinliği gerçekleştirmek için aşağıdaki
işlemleri sırayla yapınız.
• Beş kişilik gruplara ayrılınız.
• Kimlerin hangi masaya gideceğini belirleyiniz.
• Gittiğiniz masadaki alan uzmanlık notunu en az iki defa okuyunuz.
• Masada yer alan soru kâğıdını doldurup grubunuza dönünüz.
2. Yönerge MS 2. yüzyıl-15. yüzyıl felsefesini hazır layan felsefi görüşleri ve bunların alt nedenleri aşağıda
verilen balık kılçığı diyagramına yazınız. Balık kılçıklarınızı sınıfta sırasıyla sununuz. Bunlar-
dan hareketle ilgili soruları cevaplayınız.
Neden 3 Neden 1
Neden 3a Neden 1a
Neden 3b Neden 1b
PROBLEM
Neden 4a Neden 2a
Neden 4b Neden 2b
Neden 4 Neden 2
Şekil 2.1: Balık Kılçığı
1. Balık kılçıklarınızı sınıfta sırasıyla sununuz. Bunlardan hareketle ilgili soruları cevaplayınız.
2. MS 2-15. yüzyıl felsefesine MÖ 6. yüzyıl-MS 2. yüzyıl felsefesinin etkileri nelerdir? De ğerlendiriniz.
35
Hazırlayan: Yeliz KARAÇAY