Page 71 - Matematik 11. Sınıf Beceri Temelli Etkinlik
P. 71

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                     MATEMATİK 11           54

              Çemberin Temel Elemanları  Kazanım: 11.5.1.2. Çemberde kirişin özelliklerini göstererek işlemler yapar.
             Alan Becerileri: İlişkilendirme, muhakeme  Genel Beceriler: Problem çözme
             Etkinlik İsmi                       MENDİL KAPMACA                                 10 dk.
             Amacı      Çemberde kirişin özelliklerini kullanarak problem çözebilme.            Bireysel




                             A          B
                                                            Aysun Öğretmen, öğrencilerine mendil kapma-
                                                            ca oyununu oynatmak için okulun bahçesine bir
                     G                         C            çember çiziyor. Yandaki  şekilde gösterildiği gibi
                                                            bir öğrenci çemberin merkezine, diğer öğrenciler
                                                            ise çemberin üzerindeki noktalara geçiyor.
                                  O                         Her oyunda öğretmen tarafından seçilen üç öğ-
                                                            renci, çember içine bırakılan mendile en kısa
                       F                     D              yoldan ulaşarak mendili kapmaya çalışıyor.
                                                            Mendili ilk alan kişi oyunun kazananı oluyor.
                                  E




            Öğrencilerin mendili almaya giderken sabit ve birbirlerine eşit hızlarla ilerledikleri biliniyor. “O”
            noktasında duran öğrenci, çemberin üstündeki herhangi bir öğrenciye 5 metre uzaklıktadır.
            Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

             1. Aysun Öğretmen yarışması için O, F ve D noktalarında duran öğrencileri seçerek mendili F ve D
                noktaları arasındaki en kısa mesafenin tam ortasına bırakıyor. F ve D noktaları arasındaki mesafe 8
                metre olduğuna göre
                a)  Yarışan öğrencilerin mendilin olduğu noktaya ulaşabilmeleri için katettikleri mesafeleri metre
                    cinsinden bulunuz.
                b)  Mendil kapma yarışını hangi öğrencinin kazanacağını bulunuz.










             2. Aysun Öğretmen yarışmaları için O, B ve G noktalarındaki öğrencileri seçerek mendili çemberin
                içinde bir K noktasına bırakıyor. B noktasından çıkan öğrenci mendile en kısa yoldan ulaşmak için
                2 metre, G noktasından çıkan öğrenci ise 4 metre yol alıyor. B, K ve G noktaları doğrusal olduğuna
                göre aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun ifadelerle doldurunuz.

                a)  O noktasındaki öğrenci mendile en kısa yoldan ulaşmak için ................. metre yol almıştır.
                b)  Bu yarışmanın birincisi ................. noktasındaki öğrenci, ikincisi ................. noktasındaki öğren-
                    ci ve üçüncüsü ................. noktasındaki öğrenci olmuştur.












                                                                                                    69
            Hazırlayan: Gözde Aslı ÖZCAN
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76