Page 422 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 422

207       TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11                          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü



          1.  a)  Metinden alınan Manasını artık iyice kavradığımı sandığım bir şiiri başka bir gün tekrarladığım
                zaman bir kelimenin içinden fışkıran yeni bir aydınlık bütün tefsiri (yorumu) değiştiriyordu. cüm-
                lesindeki altı çizili sözcük grubunun yerine anlamı bozmayacak başka bir sözcük grubu getiriniz.






              b) Her iki cümleyi okuyunuz ve aralarındaki anlam farkını aşağıdaki boşluğa yazınız.







          2.  Metinde geçen Ve her kısımda anlatılanı manalandırmaya çalışıyorum. cümlesindeki “manalandır-
              ma” sözcüğü ile Güzellik karşısında hayretimizin artması için ona bir de tahlilci gözüyle bakmak iyi
              olur. cümlesindeki “tahlilci” sözcüğü arasında nasıl bir ilgi olduğunu bağlamdan hareketle tahmin
              ediniz. Tahmininizi sözlükten kontrol ederek aralarında ilgi olup olmadığı konusunda görüşlerini-
              zi yazınız.











          3.  Metinde geçen “tahlil, tefsir, mana, intiba, mütalaa; fark etmek, zannetmek, düşünce gayreti” söz-
              cük ve sözcük grupları anlam bakımından birbirine oldukça yakındır. Sizce yazar metin boyunca
              birbiriyle bu kadar yakın anlam taşıyan sözcükleri niçin ayrı ayrı kullanma gereği duymuştur?







          4.  Metinde geçen Bu tecrübeden sonra şiir, sizi daha kuvvetle sarar. cümlesindeki şiir, sizi daha kuvvet-
              le sarar. ifadeleriyle anlatılmak istenen nedir?
































          420
                                                                                     Hazırlayan: Kemal BATMAZ
   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427