Page 65 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 65
30 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 12 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
1. a) Başlangıçta İhtiyar bir adamın küçük bir kıza soracağı şeyleri bilmiyor diye düşünen Şükrüye ile
dedesi konuştukça aralarında bir yakınlık doğar. Günümüzde nesiller arasındaki iletişim konu-
sunda neler düşünüyorsunuz?
b) Bir insan hakkında bilgi sahibi olmak, onunla iletişim kurarken gerekli midir? Niçin?
c) Hikâye gibi edebî türlerin “insanları tanıma, anlama ve insanlarla iletişim kurma” konusunda
işlevleri olduğunu düşünüyor musunuz? Düşüncelerinizi gerekçesiyle birlikte ifade ediniz.
2. Metnin yazarı, hikâye türü ile ilgili olarak “Bir hikâye kişisini yaşamdan soyutlanmış iyi ya da
kötü, olumlu ya da olumsuz kalıplar içinde vermeyi yaşama da yazın tavrına da aykırı buluyorum.”
demiştir.
Sizce Şükrüye ile dedesi arasındaki iletişim, yazarın bu düşüncesine uygun biçimde mi gelişmiştir?
Düşüncelerinizi gerekçesiyle açıklayınız.
3. Tomris Uyar; durmadan yenilikler arayan, Türkiye dışındaki roman ve hikâye gelişmelerini iyi
takip eden, bunun için de sürekli üslup değiştiren, taze teknikler arayan bir yazardı.
Bu anlayıştaki bir yazar aşağıdaki gerekçelerden hangisi ile yeni bir hikâye kitabı yayımlar? Niçin?
a) Ortalıkta görünmezsem unutulurum, bir kitap bastırmalıyım.
b) Hikâye türünün ustaları arasındaki yerimi sağlamlaştırmalıyım.
c) Yeni bir ürün meydana getirdim ve bunu yaparken kendimi aştım.
ç) Yazdıklarım şimdilerde yazılanlardan iyi, onları yayımlamamam için bir neden yok.
d) Kitap bastırmaya devam etmeliyim, belki gün gelir farklı bir eser meydana getirebilirim.
Karekod
64 Alanı
Hazırlayan: Sabiha ÇUHADAR