Page 27 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 27
21 MATEMATİK 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Önermeler ve Bileşik Önermeler Kazanım: 9.1.1.3. Koşullu önermeyi ve iki yönlü koşullu önermeyi açıklar.
Alan Becerileri: Muhakeme, ilişkilendirme Genel Beceriler: Problem çözme, bilgi okuryazarlığı
Etkinlik İsmi TERS YÜZ 20 dk.
Amacı Önermenin doğruluk değerini bulabilme. Bireysel
Mert ve Ekin kendi aralarında yazı tura oyunu oynuyorlar. Oyunda 11 er madenî para birbirine değecek şekil-
de yan yana her ikisinin de önüne diziliyor. Her bir hamlede seçilen bir madenî para ve ona değen paralar ters
yüz ediliyor. İlk önce hepsini yazı ya da hepsini tura yapan oyuncu, oyunu kazanıyor.
Mert Ekin
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
9
8
10
11
9 10
11
Yazı Tura
Her iki oyuncunun da hata yapmadığı ve en iyi stratejiyle oynadığı oyunda oyunculardan biri hepsini yazı,
diğeri hepsini tura yapmaya karar vermiş ve kazanan Ekin olmuştur.
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruyu cevaplayınız.
Tabloda verilen önermelerin doğruluk değerlerini karşılarına yazınız.
Önerme Doğruluk Değeri
p: “Ekin kazanmış ise hepsini yazı yapmıştır.”
q: “Mert kaybetmiş ise Ekin beş hamle yapmıştır.”
r: “Mert kazanmış ise üç hamle yapmıştır.”
s: “Ekin beş hamle yapmıştır ancak ve ancak Mert 2, 4
ve 9 numaralı paraları ters yüz etmiştir.”
t: “Mert hepsini tura yapmıştır ancak ve ancak Ekin
kazanmıştır.”
26
Hazırlayan: Volkan YILMAZ