Page 22 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 22
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 9 16
Önermeler ve Bileşik Önermeler Kazanım: 9.1.1.3. Koşullu önermeyi ve iki yönlü koşullu önermeyi açıklar.
Alan Becerileri: Muhakeme Genel Beceriler: Yaratıcı düşünme ve inovasyon
Etkinlik İsmi KİMİN HANGİ EVCİL HAYVANI VAR? 15 dk.
Amacı Hipotez ve hüküm kavramlarını anlayabilme. Bireysel
Sevda Öğretmen 4 Ekim Hayvanları Koruma Günü'nde öğrencileriyle
hayvan hakları konusunda konuştuktan sonra sınıfa “Kimlerin evinde
evcil hayvanı var?” sorusunu sorar.
Sınıftan sadece Ece, Kerem, Öykü ve Demir parmak kaldırır.
Sevda Öğretmen kimin hangi evcil hayvana sahip olduğunu öğrencilerin
bulması için bir oyun tasarlar ve sınıfa: “Bu dört arkadaşınızın her bi-
rinin farklı birer evcil hayvanı vardır. Bu arkadaşlarınız size birer cüm-
le kuracak. Bu cümleler birer önermedir ve bu önermelerden sadece bir
tanesinin doğruluk değeri 1 dir. Sizler kimin hangi evcil hayvana sahip
olduğunu bulmaya çalışacaksınız.” der.
Ece: “Demir'in balığı vardır veya Öykü'nün papağanı yoktur.”
Kerem: “Benim veya Demir'in kedisi vardır.”
Öykü: “Köpeği olan Ece değildir.”
Demir: “Kerem'in söylediği cümle doğru değildir.”
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruyu cevaplayınız.
Kimin hangi evcil hayvana sahip olduğunu aşağıdaki tabloda ilgili yerlere işaretini koyarak
gösteriniz.
Ece Kerem Öykü Demir
Balık
Papağan
Kedi
Köpek
21
Hazırlayan: Yeliz ÖNDER DEMİR