Page 21 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 21
15 MATEMATİK 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Önermeler ve Bileşik Önermeler Kazanım: 9.1.1.3. Koşullu önermeyi ve iki yönlü koşullu önermeyi açıklar.
Alan Becerileri: Muhakeme Genel Beceriler: Yaratıcı düşünme ve inovasyon
Etkinlik İsmi KARELER VE SAYILAR 15 dk.
Amacı Önermenin doğruluk değerini bulabilme, doğruluk değeri verilen önermeyi yorumlayabilme. Bireysel
1.Tablo A, B, ve C harflerinin sütunları; 1, 2 ve 3 sayılarının satırları gösterdiği
yandaki 1.Tablo'da her kareye yalnız bir doğal sayı gelecek, sayılar soldan
A B C sağa ve yukarıdan aşağıya ok yönünde artacaktır (Farklı kare içine
1 3 yazılan sayılar aynı olabilir.).
A1 karesine 3, B2 karesine 6, C3 karesine 9 sayısı yazılmıştır.
2 6
3 9
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Aşağıda 2. Tablo'da verilen önermelerin doğruluk değerlerini ilgili yerlere yazınız.
2.Tablo
Önerme Doğruluk Değeri
p: “B3 karesine 8 gelirse C1 karesine 7 gelebilir.”
q: “A3 karesine 4 gelebilir ancak ve ancak C1 karesine 4 gelemez.”
2. Aslı, yönergede verilen 1. Tablo'da boş kalan yerlere kurala göre sayılar yazmıştır.
r: “B1 karesine 5 yazmışsa C2 karesine 8 yazmıştır.”
s: “A2 karesine 4 yazmamışsa B3 karesine 8 yazmıştır.”
Yukarıda verilen önermeler yanlış olduğuna göre Aslı'nın 1. Tablo'da boş kalan karelere hangi sayı-
ları yazdığını bularak 3. Tablo'yu doldurunuz.
3.Tablo
A B C
1 3
2 6
3 9
20
Hazırlayan: Yeliz ÖNDER DEMİR