Page 34 - Coğrafya 12 | 2.Ünite
P. 34

8 Adımda Güvenli Sanal Alışveriş








            1  Alışveriş yapacağınız sitenin   2  Sitede alışveriş aşamasına gelin-  3  Mümkünse sanal kart
               güvenilirliğiyle ilgili mutlaka   diğinde  adres  çubuğunda  “htt-  kullanınız.
               ön araştırma yapınız.        ps://”  yazmasına  dikkat  ediniz.
                                            Bu uzantı dışındakilerden alışve-
                                            riş yapmak risklidir.








      8   Alışveriş  bitiminde  fa-                                                4
          tura  bilgilerini  e-posta                                                Alacağınız  ürün  hakkın-
          adresinize gönderiniz ya                                                  da önceden fiyat araştır-
          da  bir  nüshasını  kopya-                                                ması yapınız.
          layınız.







                                              Alışveriş  için  ortak  bilgisayarla-  Alışveriş sitesi, güvenlik sertifi-
                Ürün  teslimi,  iade  ve      rı  tercih  etmeyiniz.  Kredi  kartı   kasına (SSL) sahip olmalıdır. Bu
            7 satış  sonrası  hizmetleri   6 ve  şahsi  bilgilerinizi  bilgisayara   5 tür sertifikayla siz ve bağlandı-
                konularında bilgi sahibi      yazmayınız. Şifre ile alışveriş ya-  ğınız site arasındaki bilgiler şif-
                olunuz.                       pılan sitelerde tahmin edilmesi   relenir ve güvenlik altına alınır.
                                              güç şifreler seçiniz.













                Yapılan bir ankete göre uçak bileti alacakların %96’sı, otel rezervasyonu yapacakların ise %95’i Genel
                Ağ’dan araştırma yaparak alışveriş yapmaktadır. 2013-2016 yılları arasında konaklama için mobil cihaz-
                larla yapılan araştırmaların hacminde %713’lük bir artış söz konusudur.

                1.  Yukarıdaki anket sonuçlarından yola çıkarak Genel Ağ üzerinden yapılan tatil araştırmalarının hem
                    işletmeler hem de müşteriler açısından avantajları ne olabilir?

                2.  Bir turizm alanı ile ilgili Genel Ağ üzerinden bilgi edinebilmenin ve hizmet satın alabilmenin Türkiye
                    turizmi açısından değerlendirildiğinde ne gibi etkilerinden söz edilir?

                3.  Genel Ağ üzerinden alışveriş yaparken alınacak ürün ve alışveriş yapılacak site hakkında araştırma
                    yapmak e-ticaret müşterisini ne gibi risklere karşı korur?










         122
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39