Page 32 - Coğrafya 12 | 2.Ünite
P. 32
4 2 1 Elektronik Ticaret ve Siber Güvenlik
Günümüzde bilişim teknolojilerindeki hızlı değişim ve bu teknolojileri kullanabilen genç ve dinamik nü-
fusun fazla olması ticarete bambaşka bir boyut kazandırarak “ elektronik ticaret” (e-ticaret) kavramını oluş-
turmuştur (Tablo 4.1). E-ticaret; özel olarak oluşturulmuş sistemler yoluyla Genel Ağ üzerinden verilen veya
alınan siparişler ile mal ve hizmetleri alıp satma işlemidir..
Elektronik ticaret ile birlikte Anadolu’nun ücra bir köyünde Genel Ağ yoluyla oturduğunuz yerden gıda, uçak
bileti, tekstil ürünü, elektronik eşya vb. ihtiyaç duyduğunuz herhangi bir ürünü kolayca sipariş edebiliriz.
Ticaret, dürüstlük ve güvene dayalı olmalıdır. Özellikle sanal ortamda gerçekleşen alışverişlerde sipariş edilen
ürünle karşılaşılan ürün aynı olmayabilir. Bu durum e-ticaret müşterisini mağdur edebilir. Böyle durumlarla
karşılaşmamak için alışverişler devletin onayladığı, güvenli altyapıya sahip sitelerden yapılmalıdır.
Tablo 4.1: Dünyada ve Türkiye’de E-Ticaret (TÜİK, BM ve Dünya Bankası, 2017)
Dünyada ve
Türkiye’de E-Ticaret
Dünya Nüfusu Türkiye Nüfusu
7,6 milyar 80,02 milyon
Türkiye’deki Genel
Dünyadaki Genel Ağ Kullanıcısı
Ağ Kullanıcı Sayısı
3,4 milyar
46 milyon
Dünyadaki E-Ticaret Hacmi Türkiye’nin E-Ticaret Hacmi
1,6 trilyon dolar 8,5 milyar dolar
120