Page 140 - Coğrafya
P. 140

Teknolojik gelişmenin bir sonucu olan küreselleşmenin en önemli ekonomik getirilerinden biri de e-tica-
            rettir. E-ticaret sayesinde üretilen herhangi bir ürünün dünyanın her yerine ulaşması sağlanır. Satın alma,
            kargolama ve satış sonrası teknik destek gibi konularda müşteri memnuniyetiyle e-ticaret hacmi her geçen yıl
            artmaktadır (Grafik 2.1). Ayrıca küçük ölçekli üreticiler e-ticaret sayesinde ham maddesini ülke dışından uy-
            gun fiyata temin edip mamul maddeye dönüştürerek uzak coğrafyalara satıp işletmesini büyütebilir. Tüm bu
            bilgiler ışığında teknolojideki hızlı büyüme bir taraftan ülkeler arasındaki ekonomik engelleri kaldırıp dünyayı
            küresel bir köy hâline getirirken diğer taraftan da kültürel etkileşimi kaçınılmaz kılar.



























            Grafik 2.1: Teknolojinin gelişmesiyle e-ticaret hacmi her geçen yıl artmaktadır.

              Genel Ağ’ı yaygın kullanmayan nesillerin teknolojiye adaptasyonu ile yaygın kullanan nesillerin durumu
              farklılıklar gösterir (Tablo 2.1). Ekonomik ve sosyal hareketlerin belirlediği yaş aralıklarına kuşak denir.
              1965 doğumlular ve sonrasını kapsayan yaş aralıkları x, y ve z kuşakları olarak sınıflandırılmıştır.

              X kuşağı; yaklaşık olarak 1965­1980 yılları arası doğanlar
              Y kuşağı; yaklaşık olarak 1981­2000 yılları arası doğanlar
              Z kuşağı; yaklaşık olarak 2001 ve sonrası doğanlar
              Bu kuşaklarının her birinin doğduğu dönemin şartları teknolojiye uyumunu belirlemiştir.





            Tablo 2.1: X ve Z Kuşaklarının Karşılaştırması






























                                                                                                             139
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145