Page 27 - Fizik 9 | 3.Ünite
P. 27
III. AŞAMA
• Şekil 3’de olduğu gibi A ve C öğrencilerine başlangıç noktasında, B ve D öğrencilerine de
bitiş noktasında durmalarını söyleyiniz. Aynı anda başlamak üzere A öğrencisinin bitiş nok-
tasına, B öğrencisinin de başlangıç noktasına doğru yürümesi için komut veriniz.
C D
A B
x
1 x
Şekil III 2
IV. AŞAMA
• 30 m’lik hareket çizginizin ortasından başlayarak dik doğrultuda 15 m mesafeyi ölçüp
işaretleyiniz. Öğrencilere Şekil 4’te olduğu gibi durmaları ve komutla birlikte B ve C’nin O
noktasına doğru aynı hızda yürümeleri için açıklama yapınız. Daha sonra komut veriniz.
B
C
A
D
x O
1 x
2
Şekil IV
ETKİNLİĞİN SONUÇLANDIRILMASI
• Aynı yönde aynı hızla ilerleyen öğrencilerin hareketlerini birbirlerine göre nasıl yorumlarsı-
nız?
• Aynı yönde farklı hızla ilerleyen öğrencilerin hareketlerini birbirlerine göre nasıl yorumlarsı-
nız?
• Zıt yönde aynı hızla ilerleyen öğrencilerin hareketlerini birbirlerine göre nasıl yorumlarsı-
nız?
• Farklı yönde aynı hızla ilerleyen öğrencilerin hareketlerini birbirlerine göre nasıl yorumlar-
sınız?
• Çevrenizde hareket eden tren, otobüs veya minibüs gibi araçlara bakıp, aracın hareketli
kendinizin durağan ve aracın durağan kendinizin hareketli olduğunu bir an düşünerek
göreli durumu değerlendiriniz.
HAREKET VE KUVVET 131