Page 27 - Fizik 9 | 3.Ünite
P. 27

III. AŞAMA
                      •  Şekil 3’de olduğu gibi A ve C öğrencilerine başlangıç noktasında, B ve D öğrencilerine de
                        bitiş noktasında durmalarını söyleyiniz. Aynı anda başlamak üzere A öğrencisinin bitiş nok-
                        tasına, B öğrencisinin de başlangıç noktasına doğru yürümesi için komut veriniz.



                                                 C                                  D
                                            A                                 B








                                                  x
                                                   1                             x
                                                             Şekil III            2
                      IV. AŞAMA
                      •  30 m’lik hareket çizginizin ortasından başlayarak dik doğrultuda 15 m mesafeyi ölçüp
                        işaretleyiniz. Öğrencilere Şekil 4’te olduğu gibi durmaları ve komutla birlikte B ve C’nin O
                        noktasına doğru aynı hızda yürümeleri için açıklama yapınız. Daha sonra komut veriniz.

                                                                B





                                      C
                                A
                                                                                           D






                                         x                      O
                                          1                                              x
                                                                                          2
                                                            Şekil IV


                     ETKİNLİĞİN SONUÇLANDIRILMASI
                      •  Aynı yönde aynı hızla ilerleyen öğrencilerin hareketlerini birbirlerine göre nasıl yorumlarsı-
                       nız?
                      •  Aynı yönde farklı hızla ilerleyen öğrencilerin hareketlerini birbirlerine göre nasıl yorumlarsı-
                       nız?
                      •  Zıt yönde aynı hızla ilerleyen öğrencilerin hareketlerini birbirlerine göre nasıl yorumlarsı-
                       nız?
                      •  Farklı yönde aynı hızla ilerleyen öğrencilerin hareketlerini birbirlerine göre nasıl yorumlar-
                       sınız?
                      •  Çevrenizde hareket eden tren, otobüs veya minibüs gibi araçlara bakıp, aracın hareketli
                       kendinizin durağan ve aracın durağan kendinizin hareketli olduğunu bir an düşünerek
                       göreli durumu değerlendiriniz.






                                                                                            HAREKET VE KUVVET  131
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32