Page 105 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 105

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                      Kavram Öğretimi 61
            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı                   MATEMATİK 9


            1.  Öğrenciler Nehir öğretmenin de doğruladığı bu sonuçlara varmak için nasıl bir yol izlemiş olabilirler?








            2.  Eğer Nehir öğretmen çizimlerden birinin bire bir fotokopisini çektirmiş olsaydı elde edilen kopyadaki
                üçgen ve öğrencinin çizdiği üçgenin ölçüleri arasında nasıl bir ilişki ortaya çıkardı?






                Yukarıdaki yönergede verilen bilgilerden hareketle "kenar-kenarı-kenar eşliği" ve "kenar-kenar-ke-
                nar benzerliği" kavramlarının tanımını yapınız.

                Kenar-Kenar-Kenar Eşliği:


                Kenar-Kenar-Kenar Benzerliği:


             2. Yönerge: Aşağıdaki tabloda verilen ifadelerin “Doğru” ya da “Yanlış” olduğunu belirleyiniz.



                                                   İfadeler                                   D/Y

                 İki üçgenin benzer sayılması için en az iki kenarının eşit olması yeterlidir.
                 ABC ve DEF üçgenlerinin kenar-kenar-kenar bakımından benzer olduğunu söyle-
                 yebilmek için |AB|/|DE| =|AC|/|DF| =k iken |BC|/|EF|  oranının da k’ye eşit olması
                 gerekir.
                 İki üçgenin karşılıklı tüm kenarlarının oranı 1’e eşit oluyorsa iki üçgen için kenar-ke-
                 nar-kenar eşliği vardır

                 Kenar-kenar-kenar benzerliği olan iki üçgenin kenarları arasındaki oran ile o kenar-
                 ları gören açılar arasındaki oran aynıdır.































                                                                                                    103
            Hazırlayan: Hülya KILIÇ
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110