Page 103 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 103
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 60
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı MATEMATİK 9
İki üçgenin eş olması için iki kenar uzunluğunun eşit ve eşit kenarların oluşturduğu açının ölçüsü de
eşit olmalıdır. İki üçgenin benzer olması için iki kenar uzunluğu orantılı ve orantılı kenarların oluştur-
duğu açıların ölçüleri eşit olmalıdır.
Yukarıdaki yönergede verilen bilgilerden hareketle "kenar-açı-kenar eşliği" ve "kenar-açı-kenar ben-
zerliği" kavramlarının tanımını yapınız.
Kenar-Açı-Kenar (K.A.K.) Eşliği:
Kenar-Açı-Kenar (K.A.K.) Benzerliği:
1. Aşağıda verilen üçgenin köşelerine ve kesim noktalarına ait harfler eksiktir. Verilen bilgileri kullana-
rak A,B,C,D ve E harflerini boş olan kutulara yerleştiriniz ve benzer olan üçgenleri belirleyiniz.
Bilgi:
• Şekilde E, C ve B; A, D ve B noktaları doğrusaldır.
• |CB | = 5 br ve |DB | = 4 br dir.
4
5
…………∼ …………
6
3
1. Aşağıdaki üçgenlerden hangisi Kenar-Açı-Kenar eşlik kuralına göre 1. soruda buduğunuz BCD üç-
geni ile eştir? BCD üçgenine eş olan üçgenin altındaki kutucuğa “✔” işareti koyunuz.
N
K V
4
5 Z
4
5
P
M
L 5 3
R Y
m(M) = m(B ) m(P ) = m(C) m(V ) = m(B )
101
Hazırlayan: Gözde Aslı ÖZCAN