Page 104 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 104

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
          61     MATEMATİK 9                                            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
                 Kavram Öğretimi
          2. ÜNİTE    : GEOMETRİ> Üçgenler> Üçgenlerde Eşlik ve Benzerlik
          Kavram      : Kenar-Kenar-Kenar
          Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
          Alan Becerileri  : İlişkilendirme Becerisi, Modelleme Becerisi

          Çalışmanın Adı                       KENARLARIN DEĞİŞİMİ                               20 dk.
          Çalışmanın Amacı  Kenar kenar kenar kavramını açıklayabilme.

                                                      Fotoğraf çekmek özellikle akıllı telefonların hayatı-
                                                      mıza girmesiyle birçoğumuz için önemli bir aktivite
                                                      haline geldi. Fotoğrafını çektiğimiz kişiler, manzara-
                                                      lar veya nesneler oldukça küçük ekranlara sığarken
                                                      göz tırmalamayan bu durumun sebebi fotoğraflanan
                                                      her şeyin gerçeği ile orantılı olmasıdır aslında.  Fo-
                                                      toğrafta detaylarına daha yakından bakmak istediği-
                                                      miz bölümleri büyüterek incelerken bile şeklin tama-
                                                      mının aynı oranda büyüdüğünü görürüz. Bu sayede
                                                      zihnimiz şeklin gerçek yapısına benzerliğini koruyan
                                                      bu görüntüleri daha kolay kavramaktadır. Nesnelerin
                                                      gerçek ölçüleri ile fotoğraftaki ölçüleri arasında nasıl
                                                      bir ilişki olduğunu söylersiniz?










          1. Yönerge: Verilen metinden hareketle soruları cevaplayınız.


          Kimin Üçgeni?
          Nehir öğretmen; Ali, Deniz ve Nil’e eş büyüklükte boş birer kağıt verip hepsinden birer tane üçgen
          çizmelerini ve daha sonra ellerindeki cetvellerle çizdikleri üçgenlerin kenar uzunluklarını ölçerek not
          etmelerini istemiştir. Nehir, Deniz ve Nil’in ölçüm sonuçları aşağıdaki gibidir.


              •  Nehir   : 8cm-10cm-16cm
              •  Deniz   : 12cm-15cm-18cm
              •  Nil         : 10cm-15cm-20cm


          Ölçümlerin  ardından  Nehir  öğretmen  öğrencilerinin  üçgen  çizdiği  kağıtları  toplamış  ve  fotokopilerini
          çektirmiştir. Fotokopi makinasının küçültme ve büyütme özelliklerinden yararlanarak yaptığı çekimlerin
          ardından aldığı kopyaları üç öğrencisinin oturduğu masaya bırakıp yine ellerindeki cetvelleri kullanarak
          hangi hangi kopyanın kimin çiziminden elde edildiğini bulmalarını istemiştir. Elde edilen yeni ölçüm so-
          nuçları,

              1.  Kağıt: 6cm-7,5cm-9cm
              2.  Kağıt: 12cm-15cm-24cm
              3.  Kağıt: 20cm-30cm-40cm

          Tüm bu sonuçlara bakarak Nehir 2. kağıdın, Deniz 1. kağıdın ve Nil 3. kağıdın kendi çizimlerinin kopya-
          ları oluğuna karar verir.






          102
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109