Page 98 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 98
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
58 MATEMATİK 9 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
2. ÜNİTE : GEOMETRİ > Üçgenler > Dik Üçgen ve Trigonometri
Kavram : Eşlik, Benzerlik, Benzerlik Oranı
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : İlişkilendirme Becerisi
Çalışmanın Adı AYNADAKİ YANSIMA 20 dk.
Çalışmanın Amacı Eşlik, benzerlik ve benzerlik oranı kavramlarını ifade edebilme.
1. Yönerge: Aşağıda verilen bilgilere göre soruları yanıtlayınız.
Düz ayna Tümsek ayna Çukur ayna
Görsel 1 Görsel 2 Görsel 3
Yukarıdaki görsellerde 160 cm uzunluğundaki Ayşe'nin üç farklı aynadaki görüntüsü verilmiştir. Aşağı-
daki tabloda ise Ayşe'nin aynalardaki görüntülerine ait boy uzunluklarının ölçüleri verilmiştir. Tabloyu
inceleyerek aşağıdaki soruları yanıtlayınız.
Tümsek Aynadaki Çukur Aynadaki
Düz Aynadaki Görüntünün Görüntünün Görüntünün
Boy Uzunluğu (cm)
Boy Uzunluğu (cm) Boy Uzunluğu (cm)
160 80 180
1. Ayşe'nin düz aynadaki görüntüsünün uzunluğu ile gerçek boy uzunluğu arasında nasıl bir ilişki var-
dır? Ayşe'nin düz aynadaki görüntüsünün uzunluğunun gerçek boy uzunluğuna oranını yazınız.
2. Ayşe'nin tümsek aynadaki görüntüsünün uzunluğu ile gerçek boy uzunluğu arasında nasıl bir ilişki var-
dır? Ayşe'nin tümsek aynadaki görüntüsünün uzunluğunun gerçek boy uzunluğuna oranını yazınız.
3. Ayşe'nin tümsek aynadaki görüntüsünün uzunluğu ile gerçek boy uzunluğu arasında nasıl bir ilişki var-
dır? Ayşe'nin tümsek aynadaki görüntüsünün uzunluğunun gerçek boy uzunluğuna oranını yazınız.
Görsellerden de anlaşılacağı üzere, düz ayna görüntüyü bire bir yanısıtırken çukur ayna büyüterek
ve tümsek ayna küçülterek yansıtmıştır. Çukur ve tümsek aynalardaki yansımalarda Ayşe'nin gerçek
görüntüsünün formu bozulmamış, sadece görüntünün boyutları belli oranda değişmiştir. Bu bilgiler
ışığında iki cismin eş olması, benzer olması ve benzer iki cisim arasındaki benzerlik oranı kavramla-
rının tanımını yapınız.
Eşlik:
Benzerlik:
Benzerlik Oranı:
96