Page 95 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 95

56
                                                                                     DERSİN ADI 9

            2. ÜNİTE     : GEOMETRİ > Üçgenler > Üçgenlerde Temel Kavramlar
            Kavram       : Üçgen Eşitsizliği
            Genel Beceriler  : Problem Çözme Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi
            Alan Becerileri  : İlişkilendirme Becerisi

             Çalışmanın Adı                         ÜÇGEN EŞİTSİZLİĞİ                               20 dk.
             Çalışmanın Amacı  Üçgen eşitsizliği kavramını tanımlayabilme.
            Yönerge: Verilen metni okuyunuz ve şekli inceleyerek soruları yanıtlayınız.

              Ali Öğretmen, öğrencilerine hangi durumlarda üçgen oluştuğunu anlatabilmek için sınıfın duvarına
              bir düzenek kurar. Düzenek şöyledir: Duvarda bulunan çiviye turuncu ve yeşil renkli tahta parçalarını
              asar ve bu tahta parçalarının diğer uç noktalarında bulunan çivilere kırmızı bir lastik takar. Tahta par-
              çalarını astığı çiviyi A, tahta parçalarının diğer uçlarındaki çivileri ise turuncu olan için B, yeşil olan
              için C noktası olarak belirler. Tahta parçalarını şekildeki gibi dört farklı duruma getirerek öğrencilerinin
              incelemesini ister.


                                                  A                A
                  C      B      A                                                       A
                                    C               C                       C                      B
                                                                        B
                                               B
                      1. durum         2. durum            3. durum                4. durum

                                                        Şekil


            1.  Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yerleri uygun ifadelerle doldurunuz.

                Şekildeki ……… ve ……. durumlarda turuncu ve yeşil renkli tahta parçaları ile kırmızı lastik parça-
                sının üçgen belirtmediğini, ……. ve …… durumlarda ise belirttiğini söyler.

            2.  Yukarıdaki şekli inceleyerek turuncu ve yeşil renkli tahta parçaları ile kırmızı lastik parçasının hangi
                koşullarda bir üçgen belirttiğini ve hangi koşullarda bir üçgen belirtmediğini açıklayınız.






            3.  Yeşil tahta parçasının uzunluğu |    |,  turuncu tahta parçasının uzunluğu |    |,  kırmızı lastik parçasının
                uzunluğu |    |‘dir. Ayrıca yeşil tahta parçasının turuncu tahta parçasından uzun olduğunu da dikkate
                alarak turuncu ve yeşil renkli tahta parçaları ile kırmızı lastik parçasının üçgen belirtebilmesinin ko-
                şulunu verilen kenar uzunluklarına bağlı olarak bulunuz. (Kırmızı lastik parçasının uzunluğunu göz
                önüne alarak bir koşul belirleyiniz.)







            4.  Peki, turuncu tahta parçası yeşil tahta parçasından uzun olsaydı turuncu ve yeşil renkli tahta par-
                çaları ile kırmızı lastik parçasının üçgen belirtmesi için bulduğunuz koşul değişir miydi? Cevabınıza
                göre yeni koşulu açıklayınız.








                                                                                                    93
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100