Page 90 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 90
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
53 MATEMATİK 9 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
2. ÜNİTE : GEOMETRİ > Üçgenler > Üçgenlerde Temel Kavramlar
Kavram : İkizkenar Üçgen, Eşkenar Üçgen
Genel Beceriler : Problem Çözme Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : İlişkilendirme Becerisi
Çalışmanın Adı HAYDİ ÜÇGEN ÇİZELİM 20 dk.
Çalışmanın Amacı Eşkenar üçgen ve ikizkenar üçgen kavramlarını tanımlayabilme.
1. Yönerge: Aşağıda verilen metni ve okuyunuz, görseli inceleyiniz ve soruları cevaplayınız.
Tangram: Taş, kemik, plastik veya tahtadan yapılan geometrik biçimlerdeki yedi adet parçayı bir
araya getirerek çeşitli formlar oluşturma esasına dayalı bir zeka oyunudur (Görsel 1).
Yandaki görselde verilen tangram parçala-
rını dersine getiren matematik öğretmeni
Yasemin Öğretmen ile öğrencileri arasında
aşağıdaki diyalog gerçekleşmiştir.
Yasemin Öğretmen: Gördüğünüz tangram-
da 6 dik üçgen ve bir yamuk vardır. Tang-
ramda aynı renkli parçalar eştir. İki eş üçgeni
birleştirip bir üçgen elde edebilir miyiz?
Arzu (öğrenci): Öğretmenim, sarı üçgenler- Görsel 1
de olduğu gibi mi?
Yasemin Öğretmen: Evet Arzu. Bu eş parçalar birleştirilerek ikizkenar üçgen elde edilir.
1. Eş tangram parçaları kullanılarak üçgen elde etmenin belli bir kuralı var mıdır? Varsa açıklayınız.
2. İki eş üçgen kullanılarak oluşturulan üçgenin kenarları arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.
3. İki eş üçgen kullanılarak oluşturulan ikizkenar üçgenin açıları arasında nasıl bir ilişki vardır? Açık-
layınız.
88