Page 92 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 92
54 DERSİN ADI 9
2. ÜNİTE : GEOMETRİ > Üçgenler > Üçgenlerde Temel Kavramlar
Kavram : Dik Üçgen
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : İlişkilendirme Becerisi
Çalışmanın Adı RENKLİ ÜÇGENLER 15 dk.
Çalışmanın Amacı Dik üçgen kavramını tanımlayabilme.
Yönerge: Aşağıda verilen bilgilerden hareketle soruları cevaplayınız ve tabloda verilen ifadelerin
doğruluğunu belirleyiniz.
Beşinci sınıf öğrencisi Hale matematik kitabında Görsel 1’deki soru ile karşılaşır ve doğru çözümü
Görsel 2’deki gibi yapar.
Yandaki şekilde kareli kâğıt üze-
rinde çeşitli üçgenler verilmiştir.
Şekli inceleyerek aşağıdaki yö-
nergeleri uygulayınız.
1. Dar açılı üçgenleri maviye bo-
yayınız.
2. Geniş açılı üçgenleri yeşile bo-
yayınız.
3. Dik üçgenleri sarıya boyayınız.
Görsel 1 Görsel 2
1. Hale’nin sarıya boyadığı üçgenlerin maviye ve yeşile boyadığı üçgenlerden farkı nedir?
2. Hale’nin sarıya boyadığı üçgenlerin maviye ve yeşile boyadığı üçgenlerden farkı nedir?
Yukarıda verilen bilgilerden hareketle "dik üçgen" kavramının tanımını yapınız.
Dik üçgen:
İfadeler D/Y
0
İki iç açısı 90 olan bir üçgen çizilebilir.
Bir dik üçgenin iki açısı her zaman dar açıdır.
Bir dik üçgen aynı zamanda geniş açılı üçgen olabilir.
Dik üçgenlerin iki kenarı birbirine diktir.
Bir dik üçgen aynı zamanda dar açılı üçgendir.
90
Hazırlayan: Dilek TEKER