Page 89 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 89
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 52
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı MATEMATİK 9
2. Yönerge: Aşağıda verilenlerden hareketle soruları cevaplayınız.
Görsel 4'teki duvar saati, saat çizgileri üzerine toplam 12 adet raptiye takılarak Görsel 5'teki gibi bir
geometri tahtası haline getiriliyor.
Görsel 4 Görsel 5
1. Uygun büyüklükteki bir lastik, saat 12'deki raptiyeye geçirildikten sonra bir ikizkenar üçgen oluşma-
sı için diğer köşeleri hangi raptiyelere geçirilmelidir?
2. Uygun büyüklükteki bir lastik, saat 12'deki raptiyeye geçirildikten sonra bir eşkenar üçgen oluşması
için diğer köşeleri hangi raptiyelere geçirilmelidir?
3. Yönerge: Aşağıda istenenlerden hareketle soruları cevaplayınız.
1. Cetvel yardımıyla 2 cm uzunluğunda bir [AB] çiziniz.
2. Pergeli [AB] kadar açarak A ve B merkezli iki çember çiziniz.
3. Çemberlerin çakıştıkları noktaları C ve D noktaları olarak adlandırınız.
4. C noktasını A ve B noktalarıyla birleştiriniz.
1. |AB|, |BC| ve |CD| uzunlukları arasındaki ilişki nedir?
2. Oluşan ABC üçgenini nasıl adlandırırsınız?
3. Pergelin ucunu [AB] doğru parçasının uzunluğundan daha fazla açarak aynı adımları uygulasaydı-
nız oluşan ABC üçgenleri nasıl adlandırılırdı?
87
Hazırlayan: Zeynep ERDOĞAN