Page 89 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 89

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                      Kavram Öğretimi 52
            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı                   MATEMATİK 9

            2. Yönerge:  Aşağıda verilenlerden hareketle soruları cevaplayınız.

                Görsel 4'teki duvar saati, saat çizgileri üzerine toplam 12 adet raptiye takılarak Görsel 5'teki gibi bir
                geometri tahtası haline getiriliyor.















                                   Görsel 4                            Görsel 5

            1.  Uygun büyüklükteki bir lastik, saat 12'deki raptiyeye geçirildikten sonra bir ikizkenar üçgen oluşma-
                sı için diğer köşeleri hangi raptiyelere geçirilmelidir?





            2.  Uygun büyüklükteki bir lastik, saat 12'deki raptiyeye geçirildikten sonra bir eşkenar üçgen oluşması
                için diğer köşeleri hangi raptiyelere geçirilmelidir?




            3. Yönerge:  Aşağıda istenenlerden hareketle soruları cevaplayınız.


                 1.  Cetvel yardımıyla 2 cm uzunluğunda bir [AB]  çiziniz.

                 2.  Pergeli [AB] kadar açarak A ve B merkezli iki çember çiziniz.

                 3.  Çemberlerin çakıştıkları noktaları C ve D noktaları olarak adlandırınız.

                 4.  C noktasını A ve B noktalarıyla birleştiriniz.

            1.  |AB|, |BC| ve |CD| uzunlukları arasındaki ilişki nedir?






            2.  Oluşan ABC üçgenini nasıl adlandırırsınız?




            3.  Pergelin ucunu [AB] doğru parçasının uzunluğundan daha fazla açarak aynı adımları uygulasaydı-
                nız oluşan ABC üçgenleri nasıl adlandırılırdı?










                                                                                                     87
            Hazırlayan: Zeynep ERDOĞAN
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94