Page 93 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 93
55
DERSİN ADI 9
2. ÜNİTE : GEOMETRİ > Üçgenler > Dik Üçgen ve Trigonometri
Kavram : Dik Üçgen
Genel Beceriler : Bilgi Okuryazarlığı Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : İlişkilendirme Becerisi
Çalışmanın Adı İPLİKTEN ÜÇGENLER 20 dk.
Çalışmanın Amacı Dik üçgen kavramını ifade edebilme.
1. Yönerge: Aşağıda verilen bilgilere göre boşlukları doldurunuz.
Aşağıdaki görsellerde üçgen şekiller barındıran resimler verilmiştir. Şekillerdeki üçgenlerin açı-
larına bakıldığında hepsinin ortak özelliği birer kenarlarının birbirleriyle 90°’lik açı oluşturmasıdır.
Görsel 1 Görsel 2 Görsel 3 Görsel 4
1. Bu resimlerde verilen bilgilerden hareketle aşağıdaki boşluklara sizce neler yazılırsa doğru bir
ifade olur?
a) Bir üçgenin bir iç açısı …………… olan üçgene dik üçgen denir.
b) Bu üçgenlerin kenar uzunlukları bir cetvel yardımı ile ölçülür ise üçgenlerin en uzun ke-
narı ……………....... karşısında olduğu görülür.
c). Bu dik üçgende ……………… karşısındaki en uzun kenara hipotenüs denir. Diğer iki kenara
da dik kenar denir.
2. Aşağıda dik üçgen verilmiştir. Boşluklardan hangilerine “dik kenar” hangisine “hipotenüs” yazılmalı-
dır?
(............................)
(............................)
(............................)
Yukarıda verilen bilgilerden hareketle "dik üçgen" kavramının tanımını yapınız.
Dik üçgen:
91