Page 121 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 121
71
DERSİN ADI 9
2. ÜNİTE : GEOMETRİ > Üçgenler > Üçgenin Alanı
Kavram : Alan
Genel Beceriler : Problem Çözme Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : İlişkilendirme Becerisi
Çalışmanın Adı KAPLAMA 20 dk.
Çalışmanın Amacı Alan kavramını tanımlayabilme.
1. Yönerge: Verilen metinden hareketle soruları cevaplayınız.
Semra Hanım Şekil 1’de verilen dikdörtgen biçimindeki sehpayı hiç boşluk kalmayacak şekilde bir
örtü ile kaplamak istemektedir. Bunun için en az ne kadar kumaş gerekli olduğunu hesaplayabilmek
için Ayşe, Ahmet ve İrem isimli üç çocuğundan yardım istemiştir.
2 birim
2 birim 1 birim
1 birim 2 birim 1 birim
Şekil 1 Şekil 2 Şekil 3 Şekil 4
Üç kardeş ne kadar kumaş gerektiğini hesaplayabilmek için aşağıdaki işlemleri yapmaya karar ver-
mişlerdir:
• Ayşe, sehpayı kaplamak amacıyla kenar uzunlukları 1 birim ve 2 birim olan dikdörtgen şeklindeki
legoları kaplama birimi olarak seçmiş ve legoların aralarında hiç boşluk kalmamak koşuluyla 2.
Şekil’deki gibi kaplamaya karar vermiştir.
• Ahmet de sehpayı kaplamak amacıyla bir kenar uzunluğu 2 birim olan kare şeklindeki legoları
kaplama birimi olarak seçmiş ve legoların arasında hiç boşluk kalmamak koşuluyla Şekil 3'teki
gibi kaplamaya karar vermiştir.
• İrem ise sehpayı kaplamak için bir kenar uzunluğu 1 birim olan kare şeklindeki legoları kaplama
birimi olarak seçmiş ve legoların arasında hiç boşluk kalmayacak şekilde Şekil 4'teki gibi kapla-
maya karar vermiştir.
1. Tablodaki boşlukları doldurunuz.
Sorular Cevaplar
Ayşe’nin kaplama için kullandığı legoların sayısı kaçtır?
Ahmet’in kaplama için kullandığı legoların sayısı kaçtır?
İrem’in kaplama için kullandığı legoların kaçtır?
2. Ayşe’nin hesabına göre sehpa örtüsü için gerekli kumaş miktarı ne kadardır?
3. Ahmet’in hesabına göre sehpa örtüsü için gerekli kumaş miktarı ne kadardır?
4. İrem’in hesabına göre sehpa örtüsü için gerekli kumaş miktarı ne kadardır?
119