Page 123 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 123

72
                                                                                     DERSİN ADI 9

            3. ÜNİTE     : VERİ, SAYMA VE OLASILIK > Veri > Merkezî Eğilim ve Yayılım Ölçüleri
            Kavram       : Veri, Kesikli Veri, Sürekli Veri
            Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
            Alan Becerileri  : Muhakeme Becerisi

             Çalışmanın Adı                         ARAŞTIRMA ÖDEVİ                                 20 dk.
             Çalışmanın Amacı  Veri, kesikli veri ve sürekli veri kavramlarını tanımlayabilme.

            1. Yönerge: Verilen metinden hareketle soruları cevaplayınız.

              Merve  Öğretmen  sınıfındaki  öğrencilere  merak  ettikleri  bir  konu  hakkında  araştırma  yapmak,  bir
              soruna çözüm bulmak veya bir durumla ilgili çıkarım yapmak amaçlı ödev vermiştir. Bu ödevlerin
              gerçekleşmesinin ilk aşaması seçtikleri konu ile ilgili farklı yollardan çeşitli bilgiler toplamaktır. Merve
              öğretmen, öğrecilerine bu süreç içerisinde rehberlik etmeyi, öğrencilerinin kendilerinin elde ettiği so-
              nuçlara ulaşmalarını ve araştırma türlerini etkin bir şekilde öğrenmelerini hedeflemiştir.
              Aşağıdaki tabloda öğrencilerin seçtikleri konu ve o konu ile ilgili yaptıkları çalışmalar verilmiştir.



                                       Araştırma Sorusu: Okulumuzdaki öğrencilerin ilgi duydukları spor dalları ne-
                                       lerdir?
                 Görkem
                                       Yapılan çalışma: Okulumuzdaki öğrencilere anket uygulayarak ilgi duydukları
                                       spor dallarını sorup bir liste oluşturdum.
                                       Araştırma Sorusu: Aldıkları güneş miktarının saksı bitkilerinin büyüme hızına
                                       etkisi var mıdır?
                   Eda
                                       Yapılan çalışma: Eşit boylarda aynı tür iki bitkiyi güneş ışığına farklı miktarlarda
                                       maruz bırakarak haftada bir kez boylarını ölçtüm.

                                       Araştırma Sorusu: Çocuklarda pandemi sebebiyle artan ekran bağımlılığının
                                       önüne geçmek için en etkili çözüm yolları nelerdir?
                  Seda

                                       Yapılan çalışma: Konunun uzmanlarından görüşme yoluyla öneriler edindim.

                                       Araştırma Sorusu: Türkiye’de son beş yılda en çok yağış alan iller hangileri-
                                       dir?
                  Engin
                                       Yapılan Çalışma: İnternetteki resmî kaynaklardan illere düşen yağış miktarla-
                                       rına ait sayısal bilgiler elde ettim.


                Yapılan çalışmaları inceleyen Merve Öğretmen, öğrencilerine: “Araştırmalarınızda kullandığınız yön-
                temlere bakacak olursak kiminiz gözlem yapmış, kiminiz deney. Kiminiz de çeşitli kaynaklardan bilgi-
                ler edinmiş. Bulduğunuz sonuçlardan bazıları sayısal değerler içerirken bazıları sayısal değerler içer-
                memektedir. Aslında hepinizin yaptığı çalışmanın özünde araştırmak istediğiniz soruyla ilgili gerekli
                bilgileri yani verileri toplamak var.” şeklinde bir dönüt vermiştir.

                Yukarıda yönergede verilen bilgilerden hareketle "veri" kavramının tanımını yapınız.
                Veri:



             2. Yönerge: Aşağıda verilenlere göre soruları cevaplayınız.
                • Sınıfımızdaki öğrencilerin kardeş sayısı
                • Voleybol millî takımındaki oyuncuların boy uzunluğu
                • Bir internet sitesini ziyaret eden günlük kişi sayısı
                • Bir bölgedeki şehirlere ait içme sularının PH değerleri
                • Farklı illere ait aylık ortalama sıcaklık değerleri

                                                                                                   121
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128