Page 122 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 122
71 DERSİN ADI 9
Yukarıda görüldüğü gibi aynı düzlem farklı birimler kullanılarak çeşitli şekillerde kaplanabilmektedir. Bi-
rim sayısı değişse de kaplanan düzlem aynıdır. O hâlde “Düzlemsel bir şeklin veya nesnenin alanını
hesaplamak için farklı birimlerde ve miktarlarda malzeme kullanılabilir.” sonucuna ulaşılabilir.
Yukarıda yönergede verilen bilgilerden hareketle "alan" kavramının tanımını yapınız.
Alan:
2. Yönerge: Verilen bilgilere göre soruları cevaplayınız.
Aşağıdaki tabloda tangram parçaları ve alanları verilmiştir.
Tangram
Parçaları
Alan 3 6 12 12 3 6 6
2
(br )
1. Tablodaki tangram parçalarının bazıları ile oluşturulmuş şekiller aşağıda verilmiştir. Bu şekillerden
hangilerinin alanları eşittir?
A B C D E F G
2. Tabloda verilen tangram parçalarından hangileri küçük mavi üçgene eş üçgenlerle kaplanabilir?
Açıklayınız.
3. Yönerge: Aşağıda verilen bilgilere göre soruları cevaplayınız.
Aşağıdaki şekilde farklı renklerde dört adet eş dik üçgen ile ABCD, AFED ve FBCE dikdörtgenleri
oluşturulmuştur.
D E C • Dikdörtgenin alanı, uzun kenar ile kısa kenar uzunluğunun
çarpımına eşittir.
• EAB üçgeninin alanı ABCD dikdörtgeninin alanının yarısı-
a birim
na eşittir.
• EAF üçgeninin alanı AFED dikdörtgeninin alanının yarısıdır.
A b birim F b birim B
1. ABE üçgeninin alanını ABCD dikdörtgeninin alanından faydalanarak bulunuz.
2. FBE üçgeninin alanını FBCE dikdörtgeninin alanından faydalanarak bulunuz.
120
Hazırlayan: Yasemin YARDIM