Page 167 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 167
DERSİN ADI 9
2031,1 < 2222,2 < 2362,5 < 2400 < 2482,8 < 2627,2 < 2712,8 <
2759 Çalışma No.: 81
En çok harcama = 2759
En az harcama =2031,1 1.Yönerge:
Fark= 727,9 1. Gerçek değerler ortalamadan uzağa yayıldığı için standart sapma
2.Yönerge: yüksek olur ve yüksek standart sapma, veri noktalarının ortalama-
1. Öğrencinin okuduğu kitap sayfa sayılarının açıklığını bulmak için dan yüksek sapmasını ifade eder.
önce küçükten büyüğe sıralarız 2. Gerçek değerlerin hepsi tam olarak ortalamadadır veya ortalamaya
13, 16, 17, 18, 19, 20, 25 çok yakındır; düşük standart sapma (sıfır bile olabilir) veri noktala-
rının ortalamaya yakın olduğunu belirtir.
Bu sıralamanın en büyük değerinden en küçük değerini çıkarırsak,
25-13=12 olarak elde ederiz. Standart sapma: Standart sapma yalnızca yayılmayı veya da-
ğılmayı ölçmek için kullanılır. Bir gruptaki verilerin bu grubun
2. Açıklığı bulmak için, avantajlı maaşları 910, 840, 1050, 980, 1050 aritmetik ortalamasına yakın olup olmadığı hakkında bilgi veren
şeklinde küçükten büyüğe sıralarız. Açıklığı ise 1050 – 840 = 210 değer, standart sapmadır.
olarak buluruz.
2.Yönerge:
Çalı- Çalı- Çalı- Çalı- Çalı- Veri setleri incelendiğinde her iki şehir için 10 günlük bir süre için-
Çalışan
şan-1 şan-2 şan-3 şan-4 şan-5 de toplam yağış miktarı 200 mm’dir. A şehrinde üç gün üst üste şid-
1 Günlük detli yağmur yağmış ve toplam yağış miktarı 200 mm’ye ulaşmış-
Çalışma Sü- 8 8 10 9 10 tır. B şehrinde, ayın on gününde daha az ve orta şiddette yağmur
resi (Saat) yağmış ve toplam 200 mm artmıştır. Yukarıda belirtilen gözlemler-
den, B şehri için veri setinde A şehrinden daha fazla dağılım olduğu
1 Günlük sonucuna varabilirsiniz. Verilen standart sapmalara bakıldığında B
Üretilen 26 20 27 28 29 şehri için veri setindeki değerlerin A şehrinden ortalamaya daha
Parça Adedi yakın olduğu görülür. A şehrinde art arda gelen şiddetli yağmur
1 Haftalık suları alt bölgelere ulaşmış ve toprağın suyu soğurması (içine çek-
Avantajlı 910 840 1050 980 1050 mesi), yeterince mümkün olamamıştır. Ancak, B şehrinde sürekli
Maaş ve orta derecede yağmur yağmış, suyun emilimi zaman içerisinde
gerçekleşmiş ve böylece su seviyesi daha yüksek duruma gelmiştir.
Çalışma No.: 80
3.Yönerge:
1.Yönerge: (3 7) +- 2 (5 - 7) + (8 - 7) + (12 - 7) 2
2
2
4
S B S= 10 1- = 3,916
1. Tablo 1
olarak bulunur.
Adım Sayılar
Sonuç Çalışma No.: 82
Başlangıç 10, 12, 5, 3, 9
1. Yönerge:
1. Adım 10, 12 ↔ 5, 3, 9 10, 5, 12, 3, 9
1. Açıklık: 403-100=303
2. Adım 10 ↔ 5, 12, 3, 9 5, 10, 12, 3, 9
2. Harcanan benzin miktarlarına bağlı her bir aralık için: 100’den
3. Adım 5, 10, 12 ↔ 3, 9 5, 10, 3, 12, 9 175’e kadar 76 adet tamsayı bulunmaktadır. 176’dan 251’e ka-
dar 76 adet tamsayı bulunmaktadır. 252’den 327’ye kadar 76
4. Adım 5, 10 ↔ 3, 12, 9 5, 3, 10, 12, 9 adet tamsayı bulunmaktadır. 328’den 403’e kadar 76 adet tam-
sayı bulunmaktadır.
5. Adım 5 ↔ 3, 10, 12, 9 3, 5, 10, 12, 9
2. Yönerge:
6. Adım 3, 5, 10, 12 ↔ 9 3, 5, 10, 9, 12
1. 1, 1, 1, 2, 2, 2, 2, 2, 3, 3, 3, 3, 3, 4, 4, 4, 4, 5, 5, 6, 6, 7, 8, 9
7. Adım 3, 5, 10 ↔ 9, 12 3, 5, 9, 10, 12
2. Açıklık= 9-1=8
2. Tablo 2 Grup genişliği > 8:3~2,6 yani Grup genişliği= 3
Öğrenci
Öğrenci Başına Döviz Ku- Başına Düşen 3. Aralık Frekans
Düşen Yıllık runun Yıllık
Yıl Yıllık Eğitim
Eğitim Harca- Ortalama Yeterli 1 – 3 13
ması (TL) Satış Fiyatı Harcaması Fazla 4 - 6 8
(Döviz)
2011 4008 1,67 2400 Zararlı 7 - 9 3
2012 4729 1,8 2627,2
2013 5242 1,9 2759 Histogram: Gruplandırılmış bir veri topluluğunda, verile-
rin tekrar etme sayılarının bitişik dikdörtgen şeklinde sütun-
2014 5941 2,19 2712,8 lar hâlinde gösterimidir. His togram genelde sürekli verilerin
2015 6426 2,72 2362,5 gösterimin de kullanılır.
2016 7498 3,02 2482,8 9.Sınıf Matematik Ders Kitabı (MEB)
2017 8111 3,65 2482,8
2018 9790 4,82 2031,1
165