Page 36 - Matematik 10 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 36
5
MATEMATİK 10
Örnek 11:
Aşağıdaki ABCD ikizkenar yamuğunda [AB]//[DC] ve |BC| = |CD| dir.
D C
100 o
α
A B
^ \
^ \
h
mADC = 100c olduğuna göremACB h=α nın kaç derece olduğunu bulunuz.
(Cevap: 60 )
o
9. Yönerge
Öğrencilerden [AB]//[DC] olan bir ikizkenar yamuk çizmeleri istenir. Bu ikizkenar yamuğun kö-
şegenlerini çizmeleri ve köşegenlerinin kesişim noktasını E noktası olarak adlandırmaları istenir.
D C
E
A B
Öğrencilerden [AC], [BD], [AE], [BE],[CE] ve [DE] uzunluklarını ölçmeleri istenir.
• |AC| = |BD|,
• |AE| = |BE| ,
• |CE| = |DE| olduğu vurgulanır.
Aşağıdaki örneklerin çözümü öğrenciler ve gerektiğinde öğretmenler tarafından gerçekleştirilir.
Örnek 12:
6
@
Aşağıdaki ABCD ikizkenar yamuğunda [AB]//[DC], AC = 6 B D@ ve |AD| = |BC| dir.
D 3 C
E
A 5 B
|AB| = 5 cm ve |DC| = 3 cm olduğuna göre |AC| nu bulunuz.
(Cevap: 42 cm)
35