Page 33 - Matematik 10 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 33

5          MATEMATİK 10



         Örnek 5:
                                                      @
                                                  6
         Aşağıdaki ABCD yamuğunda [AB]//[DC],  AH = 6      CH@, [EF] orta taban [AC] ve [BD] köşegen-
         lerdir.
                                      H      D                    C


                                  5 cm   E                            F
                                                    K  7 cm  L


                                     A                                   B

                                                        2
           KL =  7 cm , AH =  5 cm ve A(ABCD) = 65 cm  olduğuna göre  |AB| nun kaç cm olduğunu
         bulunuz.
         (Cevap: 20 cm)
         Örnek 6:
         Şekildeki ABCD yamuğunda [AB]//[DC] dir.


                                          D          6         C
                                            150 o

                                      8




                                  A                  10                  B

              %
          m _ ADC =   150c, |CD| = 6 cm, |AD| = 8 cm ve |AB| = 10 cm olduğuna göre ABCD yamuğu-
                  i
          nun alanının kaç cm  olduğunu bulunuz.
                              2
          (Cevap: 32 cm )
                       2
          6.Yönerge
          Öğrencilerden [AB]//[DC] olan yamuğun AD kenarının orta noktasını belirlemeleri, belirledikle-
          ri bu noktayı E noktası olarak adlandırmaları ve BCE üçgenini oluşturmaları istenir.


                                             D                    C




                                       E





                                 A                                         B


                                                                            &
                                                                                )
          ABCD yamuğunun orta tabanından yararlanarak  AABCD =        2 $ A (BCE  olduğu vurgulanır.
                                                                   h
                                                           ^
          Aşağıdaki örneklerin cozumu oğrenciler ve gerektiğinde oğretmenler tarafından gercekleştirilir.




          32
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38