Page 35 - Matematik 10 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 35
5 MATEMATİK 10
Örnek 9:
Aşağıdaki ABCD yamuğunda [AC] ve [BD] köşegenler, [AB]//[DC] dir.
D C
2
E
A B
& 2 & 2
A B
_
i
i
ACDE = 2 cm ve _ CD = 6 cm olduğuna göre ABCD yamuğunun alanını bulunuz.
(Cevap: 18 cm )
2
Örnek 10:
Şekilde verilen ABCD yamuğunda [AC] ve [BD] köşegenler, [AB]//[DC] dir.
D C
3
E
12
A B
& 2 & 2
A AB h 2 1 cm ve ACDE = 3 cm olduğuna göre ABCD yamuğunun alanını bulunuz.
_
i
^
E =
(Cevap: 27 cm )
2
8. Yönerge
Öğrencilerden |AE| = |BE| olacak şekilde bir ABE ikizkenar üçgenini açıölçer ve cetvel yardımıyla
çizmeleri istenir. [DC]//[AB] olacak şekildeki DC doğru parçasını çizmeleri ve ABE ikizkenar
üçgeninin içinde oluşan ABCD yamuğunu kesmeleri istenir.
E
D C
A B
Öğrencilerden AD ve BC uzunluklarını ölçmeleri istenir. Paralel olmayan kenarlarının uzun-
()
W
W
X
W
lukları eşit olan yamuğa ikizkenar yamuk dendiği ve mA = m ()Bile m ()D = m ()C olduğu
vurgulanır.
Aşağıdaki örneklerin çözümü öğrenciler ve gerektiğinde öğretmenler tarafından gerçekleştirilir.
34