Page 32 - Matematik 10 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 32
5
MATEMATİK 10
4. Yönerge
Öğrencilerden [AB]//[DC] olan ABCD yamuğunun köşegenlerini çizmeleri ve bu köşegenle-
rin kesim noktasını K olarak adlandırmaları istenir.
D c C
M N
K
A a B
Sonrasında K noktasından geçen ve alt taban ile üst tabana paralel olan [MN] nı çizdirilip MK
ac$
ve KN uzunluklarını ölçmeleri istenir. Çizilen örnekten hareketle MK = KN = oldu-
ac+
ğu vurgulanır.
Aşağıdaki örneklerin çözümü öğrenciler ve gerektiğinde öğretmenler tarafından gerçekleştirilir.
Örnek 4:
K
@
Şekildeki ABCD dörtgeninde [AB]//[DC]//[MN] ve AC +6 BD = " , dır.
@
6
2
D C
M N
K
A 6 B
|AB| = 6 cm ve |DC| = 2 cm olduğuna göre |MN| nun kaç cm olduğunu bulunuz.
(Cevap: 3 cm)
5. Yönerge
Şekildeki ABCD yamuğunda [AB]//[DC] ve KL = 6 AL@ dir. |AB| = a, |DC| = c ve |KL| = h
@
6
olsun.
D c C K
h
A a B L
Öğrencilerden, verilen ABCD yamuğunun herhangi bir köşegeninden yararlanarak yamuğu
iki üçgene ayırmaları istenir. Sonra oluşturdukları iki üçgenin alanını a, c ve h cinsinden bul-
ac+
maları istenir. Bu alanlardan yararlanarak AABCD = h $ olduğu vurgulanır.
^
h
2
Aşağıdaki örneklerin cozumu oğrenciler ve gerektiğinde oğretmenler tarafından gercekleştirilir.
31