Page 151 - Sanat Tarihi -12
P. 151

AVRUPA SANATI         4.
                                                                                                     ÜNİTE





                Akımın  diğer  temsilcileri;  Eugene  Delacroix  (Eguen  Delakro)
             (1798-1863), John Constable (Con Konsteybıl) (1776-1837), Caspar David
             Friedrich  (Kespır  Deyvid  Firederik)  (1774-1840),  William  Turner’dır
             (Vilyım Törnır) (1775-1851).










                                                                                             Görsel 4.57
                                                                                             Ornans’ta Cenaze,
                                                                                             Gustave Courbet








                Realizm ( Gerçekçilik)

                19. yüzyılın ortalarında ortaya çıkan realist akım  şimdiki anı ve ortamı
             yüceltmiş, gerçeği olduğu gibi yansıtmaya çalışmıştır. Gerçekçi anlayış,
             aynı  fotoğrafta  olduğu  gibi  doğaya  sadık  kalarak  aynen  yansıtmaktan
             yanadır. Hayatın neşe ile inançla ve eleştirisiz olduğu gibi kabulü, bundan
             önce  hiçbir  dönemde  görülmemiştir.  Realistler  genellikle  yoksulları,
             işçileri, köylüleri ve gündelik yaşamın en basit gerçeklerini hiçbir duygu-
             sallığa ve yüceltmeye girişmeden olduğu gibi yansıtmaya çalışmışlardır.


                Realizmin önderi Gustave Courbet (Gustav Korbe), (1819-1877) için
             resim somut bir sanattır ve sadece gerçek olanı içermektedir. Köy konula-
             rını, halk yaşamını ve yöresel görünümleri konu alan resimlerinde
             figürlere alışılmadık bir büyüklük ve saygınlık kazandırmıştır. Eserle-
             rinden bazıları; Günaydın Bay Courbet, Taş Kırıcılar, Yün Eğiren Kadı-
             nın Uykusu, Ornans’ta Cenaze (Görsel 4.57), Baudelaire’in Portresi’dir.
             Akımın  diğer  temsilcileri:  Honoré  Daumıer  (Honor  Daumiyer),
             (1808-1879), Jean-François Millet’tir (Milet) (1814-1875).


                Empresyonizm (İzlenimcilik)


                Resimde 19. yüzyılın ikinci yarısında Fransa’da başlayan ve daha
             sonra  diğer  ülkelere  yayılan  sanat  akımına  verilen  addır.  Adını,
             Claude Monet’in (Kıladyo Mone) 1874 yılında sergilenen “İzlenim
             (Empresyon): Gün Doğumu” adlı eserinden alan akım, resim sanatında                              Görsel 4.58
             teknik  anlamda  bir  devrim  yaratmıştır  (Görsel  4.58).  Empresyonistler    İzlenim: Gün Doğumu, Claude Monet
             birbirinden ayrı, tek tek fırça vuruşlarıyla ve saf prizmatik renkleri kulla-
             narak açık havada resim yapmışlardır. Amaçları ışığın değişen etkilerini
             yakalayarak, bunu canlılıkla ve yoğunlukla resimlerinde yansıtmaktır.
                                                                                                           151
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156