Page 45 - Sosyoloji 2 | 1.Ünite
P. 45
PERFORMANS GÖREVİ
İçerik Düzeyi Sınıf Düzeyi Beklenen Performans Puanlama Yöntemi
SOSYOLOJİ 2 Ortaöğretim 12. Sınıf Ÿ Araştırma yapma Dereceli Puanlama Anahtarı
Ünite Adı: Toplumsal Ÿ Eleştirel düşünme
Kurumlar Ÿ Yazılı anlatım
Kazanım: Ekonomik sistem- Ÿ Sunum becerisi
ler hakkında bilgi Ÿ Karşılaştırma yapma
edinir.
Sevgili Öğrenciler;
Devletlerin ve hükûmetlerin izlediği ekonomik politikalar toplumları etkilemektedir. Bu politikaların topluma
etkisini yazılı ve görsel haberlerden yararlanarak sınıf panosu veya bilgisayar sunusu şeklinde hazırlayınız.
Çalışmanızı Yaparken Aşağıdaki Noktalara Dikkat Etmelisiniz
Ÿ Çalışma planı hazırlamalısınız.
Ÿ Çalışmanız için İnternet, ansiklopedi, dergi, gazete vb. kaynaklardan yararlanabilirsiniz.
Ÿ Çalışmanızı resim, fotoğraf vb. materyallerle destekleyebilirsiniz.
Ÿ Gerekli yerlerde ailenizden ve öğretmenlerinizden yardım alabilirsiniz ancak çalışmanın çoğunu kendi başınıza
yapmanız gerektiğini unutmamalısınız.
Ÿ Çalışmanın sonunda hangi kaynaklardan yararlandığınızı belirtmelisiniz.
Ÿ Bu çalışmayı aldıktan en geç 15 gün sonra teslim etmelisiniz.
Çalışmanın Değerlendirilmesi
Çalışma “içerik (seçilen olayın etkisini tanıtma), araştırma süreci (bilgiye ulaşma, toplama ve bir araya getirme), ilgi
çekicilik (merak ve ilgi uyandırma), sunu becerisi (zamanında, açıklayıcı bir dilde sunumu gerçekleştirme), materyal
kullanımı (çalışmada resim, yazı ve fotoğraftan yararlanma) ve zaman kullanımı (raporu verilen sürede tamamlama)”
açısından değerlendirilecektir.
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
Öğrencinin adı ve soyadı :
Projenin adı :
Sınıfı :
No :
Başlangıç Başarı Görüşler
Ölçütler Kabul Edilebilir (2) Oldukça Başarılı (3)
Düzeyinde(1) Puanı ve Öneriler
Seçilen olayla ilgili tanıtıcı, Seçilen olayla ilgili Seçilen olayla ilgili tanıtıcı,
açıklayıcı kaynaklara
İçerik dayalı bilgilere çok az yer açıklayıcı ve kaynaklara açıklayıcı ve kaynaklara dayalı
bilgilere ayrıntılı olarak yer
dayalı bilgilere genel
verilmiştir. olarak yer verilmiştir. verilmiştir.
Öğrenci bilgilerin çok Öğrenci bilgilerin Öğrenci bilgilerin tamamına
Araştırma azına kendi çabasıyla çoğuna kendi çabasıyla kendi çabasıyla ulaşmış,
Süreci ulaşmış,onları toplamış ve ulaşmış ve bilgileri bir toplamış ve bir araya
bir araya getirmiştir. araya getirmiştir. getirmiştir.
Çalışma, dikkat ve ilgi
İlgi Çalışma, dikkat ve ilgi Çalışma, az da olsa çekecek biçimde hazır-
dikkat ve ilgi çekecek
Çekicilik çekecek biçimde hazır- biçimde hazırlanmıştır. lanmıştır ve istenen özellikleri
lanmamıştır.
tam olarak yansıtmaktadır.
Çalışma genellikle yalın Çalışmanın tümü yalın ve
Sunu Çalışma karmaşık bir ve düzgün bir anlatımla düzgün bir anlatımla sunuldu
Becerisi anlatımla sunuldu çok az sunuldu ve çoğu tümü anlaşıldı ve çok ilgi
anlaşıldı ve az ilgi çekti.
anlaşıldı. çekti.
Materyal Çalışma amaca Çalışma amaca uygun Çalışma amaca uygun
Kullanımı uygun görselle az sayıda görselle çok sayıda görselle
desteklenmedi. desteklendi. desteklendi.
Zamanı Rapor 3-4 gün geç teslim Rapor 1-2 gün geç
Kullanma edildi. teslim edildi. Rapor gününde teslim edildi.
Öğretmenin yorumu:
PERFORMANS GÖREVİ 55