Page 42 - Türk Dili ve Edebiyatı 10 | 2.Ünite
P. 42
2. ÜNİTE
ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
A) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru kelimeyi/kelimeleri yazınız.
1. Mesnevilerde dil .................., ölçü…………………………., beyit sayısı ise …………………………dır.
2. Türk edebiyatının ilk hikâye örneği ……………………………………………’nin yazdığı
…………………………………… adlı eserdir. Batılı anlamda ilk hikâye örneği ise Samipaşazâde
Sezai’nin ………………………………………adlı eseridir.
3. Divan Edebiyatı Dönemi’nde roman ve hikâyenin yerini tutan uzun soluklu eserlere ….………….
denir.
4. ……………………… Edebiyat Dönemi’nde eser veren Ömer Seyfettin …………………………….
adlı makalesiyle sade bir Türkçeyi savunmuş, bunu da eserlerine yansıtmıştır.
B) Aşağıda numaralar ile verilen eser isimlerini harf ile verilen sanatçı isimleriyle eşleştirerek
harfleri numaraların yanındaki yay ayraçların içine yazınız.
5. Eser Sanatçı
( ) 1. Beng ü Bâde a) Mustafa Kutlu
( ) 2. Yüksek Ökçeler b) Ahmet Mithat Efendi
( ) 3. Küçük Şeyler c) Ömer Seyfettin
( ) 4. Letâif-i Rivâyât ç) Samipaşazade Sezai
( ) 5. Uzun Hikâye d) Fuzuli
C) Aşağıdaki açık uçlu soruların cevabını ilgili alana yazınız.
6. Aşağıdaki metinden hareketle âşıkların şiirlerinin kalıcı olmasının sebebini yazınız.
Halk edebiyatında yeni motif bulmak âşıklığın gereği sayılır. Bununla birlikte hüner gösterisine
dayalı ustalıklara itibar etmeyen, söyleyiş güzelliğine önem veren âşıkların şiirleri kalıcı olmuştur.
Halk edebiyatı geleneğinde motiflerdeki ortaklığa rağmen üslup farklılıkları, âşığın söyleyiş biçi-
minde ortaya çıkmaktadır.
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………………...
74