Page 60 - Tarih 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 60

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                         TARİH 10
            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı                    Kavram Öğretimi 31




              III
              Âlimleri ve sanatçıları himaye etmeyi prensip edinen Sultan I. Alâeddin Keykubâd, Türkçenin yanı
              sıra Arapça, Farsça ve Rumca bilmekteydi. Ayrıca o, tarih ve siyasetle ilgili kitaplar okumaya merak-
              lıydı. Sık sık okuduğu kitapların başında da Muhammed Gazzâlî tarafından yazılmış Kimya-i Sa’âdet
              ve Büyük Selçuklu Devleti veziri Nizâmü’l-Mülk’ün Siyerü’l-Mülûk’u (Siyasetname) gelmekteydi. Bü-
              tün bunların yanı sıra mimarlık, kuyumculuk, bıçak yapımı, ressamlık, bakırcılık ve dericilik alanların-
              da büyük bir bilgi ve tecrübe sahibiydi.
                                         (Ağırnaslı, N. (2017). Selçuklular Döneminde Şehzâde Eğitimi . Medeniyet ve Toplum Dergisi,
                                                                           1 (1) , s. 73-91 arasından düzenlenmiştir.)



            Metinlerden yola çıkarak Türkiye Selçuklularında şehzade eğitimine yönelik temel alanların neler olduğu
            söyleyebilirsiniz?

                 I.
                 II.
                 III.



            3.  “Şehzadelerin küçük yaşlardan itibaren aldığı eğitimin niteliği önemlidir.” ifadesi hakkında düşünce-
                leriniz nelerdir?



















































                                                                                                    57
            Hazırlayan: Selma MUSLU
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65