Page 60 - Tarih 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 60
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
TARİH 10
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı Kavram Öğretimi 31
III
Âlimleri ve sanatçıları himaye etmeyi prensip edinen Sultan I. Alâeddin Keykubâd, Türkçenin yanı
sıra Arapça, Farsça ve Rumca bilmekteydi. Ayrıca o, tarih ve siyasetle ilgili kitaplar okumaya merak-
lıydı. Sık sık okuduğu kitapların başında da Muhammed Gazzâlî tarafından yazılmış Kimya-i Sa’âdet
ve Büyük Selçuklu Devleti veziri Nizâmü’l-Mülk’ün Siyerü’l-Mülûk’u (Siyasetname) gelmekteydi. Bü-
tün bunların yanı sıra mimarlık, kuyumculuk, bıçak yapımı, ressamlık, bakırcılık ve dericilik alanların-
da büyük bir bilgi ve tecrübe sahibiydi.
(Ağırnaslı, N. (2017). Selçuklular Döneminde Şehzâde Eğitimi . Medeniyet ve Toplum Dergisi,
1 (1) , s. 73-91 arasından düzenlenmiştir.)
Metinlerden yola çıkarak Türkiye Selçuklularında şehzade eğitimine yönelik temel alanların neler olduğu
söyleyebilirsiniz?
I.
II.
III.
3. “Şehzadelerin küçük yaşlardan itibaren aldığı eğitimin niteliği önemlidir.” ifadesi hakkında düşünce-
leriniz nelerdir?
57
Hazırlayan: Selma MUSLU