Page 31 - Matematik 11 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 31
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 14
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı MATEMATİK 11
2. ÜNİTE : SAYILAR VE CEBİR > Fonksiyonlarda Uygulamalar > Fonksiyonlarla İlgili Uygulamalar
Kavram : Azalan ve Artan Fonksiyonlar
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : İlişkilendirme Becerisi
Çalışmanın Adı TRAMVAY 20 dk.
Çalışmanın Amacı Azalan ve artan fonksiyon kavramlarını açıklayabilme.
1. Yönerge: Aşağıda verilen metin ve grafikten hareketle sorulara verdiğiniz yanıtları ilgili boşluklara ya-
zınız.
Tramvay; raylar üzerinde hareket eden, genellikle şehir içi ulaşımda kullanılan bir toplu taşıma aracıdır.
Trenden farklı olarak diğer taşıtların da bu yoldan rahatlıkla geçebilmesi amacıyla rayları yol üzerine
çıkıntı oluşturmayacak şekilde döşenir.
Aşağıdaki grafik Çarşı Durağı’ndan kalkan bir tramvayın bir sonraki durak olan İskele Durağı’na kadar
olan zamana (sn.) bağlı hızını (m/sn.) ifade eden f fonksiyonuna aittir. Tramvay iki durak arasında hızını
artırıp azaltarak ilerlemektedir.
f(t), Hız (m/sn.)
8
6
5
4
t, Zaman (sn.)
0 10 15 20 35 50 55 75 100 120 135 150 180
1. f : [0, 180] → R fonksiyonunun grafiğinden yararlanarak aşağıdaki tabloda verilen ifadelerde boş bı-
rakılan yerlere “<” veya “>” sembollerinden uygun olanını yazınız.
t ∈ [0, 35] t ∈ [35, 75] t ∈ [75, 120] t ∈ [120, 180]
f (0) … f (10) f (35) … f (40) f (75) … f (80) f (120) … f (135)
f (15) … f (20) f (40) … f (47) f (80) … f (100) f (135) … f (150)
f (20) … f (24) f (45) … f (55) f (85) … f (110) f (150) … f (160)
f (29) … f (35) f (60) … f (75) f (105) … f (120) f (170) … f (180)
29