Page 31 - Matematik 11 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 31

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                      Kavram Öğretimi 14
            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı                  MATEMATİK 11
            2. ÜNİTE     : SAYILAR VE CEBİR > Fonksiyonlarda Uygulamalar > Fonksiyonlarla İlgili Uygulamalar
            Kavram       : Azalan ve Artan Fonksiyonlar
            Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
            Alan Becerileri  : İlişkilendirme Becerisi

             Çalışmanın Adı                             TRAMVAY                                     20 dk.
             Çalışmanın Amacı  Azalan ve artan fonksiyon kavramlarını açıklayabilme.

            1. Yönerge:  Aşağıda verilen metin ve grafikten hareketle sorulara verdiğiniz yanıtları ilgili boşluklara ya-
                        zınız.






















            Tramvay; raylar üzerinde hareket eden, genellikle şehir içi ulaşımda kullanılan bir toplu taşıma aracıdır.
            Trenden farklı olarak diğer taşıtların da bu yoldan rahatlıkla geçebilmesi amacıyla rayları yol üzerine
            çıkıntı oluşturmayacak şekilde döşenir.
            Aşağıdaki grafik Çarşı Durağı’ndan kalkan bir tramvayın bir sonraki durak olan İskele Durağı’na kadar
            olan zamana (sn.) bağlı hızını (m/sn.) ifade eden f fonksiyonuna aittir. Tramvay iki durak arasında hızını
            artırıp azaltarak ilerlemektedir.
            f(t), Hız (m/sn.)


             8
             6
             5
             4



                                                                                             t, Zaman (sn.)
             0   10 15 20  35    50 55      75     100      120       135  150         180

            1. f : [0, 180] → R fonksiyonunun grafiğinden yararlanarak aşağıdaki tabloda verilen ifadelerde boş bı-
               rakılan yerlere “<” veya “>” sembollerinden uygun olanını yazınız.

                    t ∈ [0, 35]           t ∈ [35, 75]          t ∈ [75, 120]         t ∈ [120, 180]

                   f (0) … f (10)        f (35) … f (40)       f (75) … f (80)       f (120) … f (135)
                  f (15) … f (20)        f (40) … f (47)       f (80) … f (100)      f (135) … f (150)
                  f (20) … f (24)        f (45) … f (55)       f (85) … f (110)      f (150) … f (160)

                  f (29) … f (35)        f (60) … f (75)      f (105) … f (120)      f (170) … f (180)




                                                                                                    29
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36