Page 32 - Matematik 11 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 32
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
14 MATEMATİK 11 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
2. Doldurduğunuz tablonun 1. sütununda t değerleri [0,35] aralığında değişmektedir. Bu aralıkta tram-
vayın hızının zamanla arttığı görülmektedir. Buna göre tablodaki diğer zaman aralıkları için tramvayın
hızının durumu hakkında aşağıda verilen boşlukları “artmaktadır” ya da “azalmaktadır” ifadelerinden
uygun olanı ile doldurunuz.
• Tramvayın hızı [35, 75] aralığında …………………… .
• Tramvayın hızı [75, 120] aralığında ………………… .
• Tramvayın hızı [120, 180] aralığında …………………… .
Tramvayın hızının arttığı zaman aralıklarında f fonksiyonu artan, tramvayın hızının azaldığı zaman ara-
lıklarında f fonksiyonu azalan fonksiyondur. Buna göre “artan fonksiyon” ve “azalan fonksiyon” kavram-
larının tanımını yapınız.
Artan Fonksiyon:
Azalan Fonksiyon:
2. Yönerge: Aşağıda verilen g: (-3,8]→R aralığında tanımlı g fonksiyonuna ait grafikten hareketle tablo-
da verilen ifadelerden doğru olanların karşısına “D”, yanlış olanların karşısına “Y” yazınız.
y
4
g
2
-3
x
5 8
-2
İfadeler D/Y
g fonksiyonu (0, 5] aralığında azalandır.
g fonksiyonu (-3, 0] aralığında artandır.
(0, 5] aralığında g(2) > g(1) olur.
(5, 8] aralığında x değeri arttıkça g(x) değeri azalır.
g fonksiyonu [1, 4) aralığında azalandır.
30
H
Hazırlayan: Dilek TEKERazırlayan: Dilek TEKER