Page 95 - Matematik 11 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 95

CEVAP ANAHTARLARI                                                              MATEMATİK 11
                                                                                              Kavram Öğretimi

            3.Yönerge:                                     2.                  İfadeler            ✓
                                                                 d1 ile d2 doğruları çakışıktır.
                                                                 d1 ve d3 doğruları çakışıktır.    ✓
                    1. Sütun               2. Sütun              d2 ve d4 doğruları çakışıktır.
                                                                 d2 ve d5 doğruları çakışıktır.    ✓
                                                                 d6 ve d3 doğruları çakışıktır.
                                                                 Çakışık doğruların eğimleri eşittir.  ✓
                d : y = 5x+8          d : x = 7                  Paralel her doğru çakışık olmayabilir.  ✓
                 1                     5

                                             5             3.   a  b  c
                d : y = -2x+8         d : y = -         x+7     d  =  e  =  f
                 2                     6
                                             3
                      3x                     x
                d : y =        +4     d : y = -        +2
                 3                     7                   Çalışma No.: 14
                       5                     5
                                                           1. Yönerge:
                                             1
                d : y = 4             d : y =        x-8   1.
                 4                     8
                                             2
                                                            t ∈ [0, 35]  t ∈ [35, 75]  t ∈ [75, 120]  t ∈ [120, 180]
                                      d : y = -x
                                       9                    f (0) < f (10)  f (35) > f (40)  f (75) < f (80)  f (120) > f (135)
                                                            f (15) < f (20)  f (40) > f (47)  f (80) < f (100)  f (135) > f (150)

                                      d : y = - 5x-10
                                       10                   f (20) < f (24)  f (45) > f (55)  f (85) < f (110)  f (150) > f (160)
                                                            f (29) < f (35)  f (60) > f (75)  f (105) < f (120)  f (170) > f (180)

             Çalışma No.: 13                               2.
                                                           •   Tramvayın hızı t ∈ [35, 75] aralığında azalmaktadır.
            1. Yönerge:                                    •   Tramvayın hızı t ∈ [75, 120] aralığında artmaktadır.
                                                           •   Tramvayın hızı t ∈ [120, 180] aralığında azalmaktadır.
            1.  Çakışık Doğrular: Tüm noktaları ortak olan doğrulara çakı-
                şık doğrular denir.                           Artan Fonksiyon: A  3  R olmak üzere f: A → R, y = f(x) ve
                                                              B, A nın herhangi bir alt aralığı olsun.
            2. Yönerge:                                        6 x , x  ∈ B için x  < x  olduğunda f(x ) < f(x ) oluyorsa f
                                                                              2
                                                                                             2
                                                                   2
                                                                                        1
                                                                           1
                                                                 1
                                                              fonksiyonuna B aralığında artan fonksiyon denir.
            2.  1.
                    İfadeler  Doğruların Geçtiği Noktalar       Azalan Fonksiyon: A  3  R olmak üzere f: A → R, y = f(x) ve
                          x  1  -1                            B, A nın herhangi bir alt aralığı olsun.
                  d 1  : y = 2x + 1  A (1, 3)  B (-1, -1)
                          y  3  -1                             6  x , x  ∈ B için x  < x  olduğunda f(x ) > f(x ) oluyorsa f
                          x  1  0                                1  2      1  2          1   2
                  d 2  : x + y + 1 = 0  C (1, -2)  D (0, -1)  fonksiyonuna B aralığında azalan fonksiyon denir.
                          y  -2  -1
                          x  0  1/2
                  d 3  : 4x – 2y + 2 = 0  E (0, 1)  F (1/2, 2)  2. Yönerge:
                          y  1  2
                          x  1  -2
                  d 4  : x + y + 2 = 0  G (1, -3)  H (-2, 0)
                          y  -3  0
                          x  2  -2                                           İfadeler             D/Y
                  d 5  : 2x + 2y + 2 = 0  K (2, -3)  L (-2, 1)
                          y  -3  1
                          x  0  -1                             g fonksiyonu (0, 5] aralığında azalandır.   D
                  d 6  : x – y + 1 = 0  M (0, 1)  N (-1, 0)
                          y  1  0
                                                               g fonksiyonu (-3, 0] aralığında artandır.  Y
                               7                               (0, 5] aralığında g(2) > g(1) olur.  Y
                               6
                                                               (5, 8] aralığında x değeri arttıkça g(x) değeri azalır.  D
                    d5         5
                      d2
                               4                               g fonksiyonu [1, 4) aralığında azalandır.  D
                  d4              A
                               3
                                 F
                               2
                            L
                               1
                              N  E
                            H
                 -7  -6  -5  -4  -3  -2  -1  1  2  3  4  5  6  7  Çalışma No.: 15
                                 -1
                             B  D  C
                                 -2                        1. Yönerge:
                                     K
                                 -3                        1.
                                  G                           [0, 10) , (18, 24]
                                 -4
                                                           2.  [10, 18]
                                 -5
                    d6
                         d3      -6
                      d1
                                 -7
                                                                                                    93
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100