Page 98 - Matematik 11 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 98

MATEMATİK 11                                                     CEVAP ANAHTARLARI
          Kavram Öğretimi

          2. Yönerge:                                   Çalışma No.: 24
          1.
                            İfadeler            D/Y     1. Yönerge:
               Şekil 1’deki sarı ve beyaz paraboller y eksenine   D  1.  Çemberi oluşturan noktalar çemberin merkezi olan A noktası-
               göre simetriktir.                           na eşit uzaklıktadır.
               Şekil 2’deki sarı ve beyaz paraboller x eksenine   D  2.  Girilen AB doğru parçasının uzunluğu arttıkça çemberin yarı-
               göre simetriktir.                           çapı artar dolayısıyla çember büyür.
                                                           AB  doğru  parçasının  uzunluğu  azaldıkça  çemberin  yarıçapı
               Şekil 1’deki A ve A’ noktalarının apsisleri eşittir.  Y  azalır dolayısıyla çember küçülür.
               Şekil 2'deki C ve C' noktaları D noktasına göre   D  |AB| = 0 olduğunda çember oluşmaz.
               simetriktir.                             Çember: Düzlemde sabit bir noktaya eşit uzaklıkta bulunan nokta-
               Şekil 3’teki y=tanx kuralı ile verilen fonksiyo-  D  lar kümesine çember denir.
               nun grafiği orjine göre simetriktir.     Çemberin Merkezi: Çemberi oluşturan noktaların her birine eşit
                                                        uzaklıkta bulunan sabit noktaya çemberin merkezi denir.
                                                        2. Yönerge:
          Çalışma No.: 23
                                                                       İfadeler               D/Y
          1.Yönerge:
                                                          Merkezi E noktası olan bir çember A noktasından   Y
             1.     Arsanın alanı  =  20 30$  =  600 m  2  geçiyor ise C noktasından da geçer.
                               20 2x $-  30 2x-           B,C ve D noktalarından geçen bir çemberin merkezi
                  Ev inşa edilecek alan  = ^  h  ^  h                                          D
                                =  600 100x 4x-  +  2     A noktasıdır.
                    Bahçe Alanı   =  600 - (Ev inşa edilecek alan)  E ve C noktalarından geçen bir çemberin merkezi F   D
                                =  600 - ^ 600 -  100 x 4+  x h  noktası olabilir.
                                            2
                             =  100 x 4-  x  2
             2.
                                                        Çalışma No.: 25
                        İstekler          Eşitsizlikler
               1.   Bahçe için arsamın her kenarından bıra-  x > 5
                 kacağınız pay 5 metreden fazla olsun.  1. Yönerge:
               2.   Bahçemin alanı en az 400 metre kare   100x - 4x 2  ≥ 400  1.  Her birinin baz istasyonuna olan uzaklığı r birimdir.
                 olsun.
                                                        2.
               3.    Evimin alanı 120 metrekareden az olsun.  600 - 100x + 4x 2  < 120  2r birim olur.
                                                           Yarıçap: Çemberin üzerindeki herhangi bir noktayı merkeze
              İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Eşitsizlik:  birleştiren doğru parçasına çemberin yarıçapı denir.
              a ≠ 0 ve a,b,c ϵ R olmak üzere               Çap: Çemberin üzerindeki en uzak iki mesafeyi birleştiren ve
              ax  + bx + c ≥ 0 , ax  + bx + c ≤ 0          merkezden geçen doğru parçasına çemberin çapı denir.
                           2
                2
                           2
              ax  + bx + c > 0, ax  + bx + c < 0        2. Yönerge:
                2
              ifadelerinin her birine ikinci dereceden bir
              bilinmeyenli eşitsizlik denir.            1.               İfadeler             D/Y
             3.                                             [AK] çemberin yarıçapıdır.         Y
                  a.  x > 5                                 K ve M noktalarından geçen bir çap çizilebilir.  Y
                      100x - 4x  ≥ 400                      Çemberin çapı 10 birimdir.         D
                        2
                      600 -100x + 4x  < 120                 Merkezi, şekildeki çemberin merkezi ile aynı   Y
                           2
                  b. Sistemde kullanılan değişken: x        nokta olan 1 birim yarıçaplı çember M noktasın-
                                                            dan geçmektedir.
                      Sistemdeki değişken sayısı: 1         K noktasından verilen çembere ait olacak şekilde
                      Sistemdeki eşitsizliklerden en büyük dereceli olanın   yalnız bir tane çap çizilebilir.  D
                 derecesi: 2
              İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Eşitsizlik Sistemi:   2.  Siyah  çemberin  yarıçapı  3  birim  olduğundan  çapı  olan
                                                           |AB| = 6 birim olur. |AB| = |CD| = 6 birimdir. Mor çemberin ya-
                İçerisinde en az bir tane ikinci dereceden bir bilinmeyenli   rıçapı olan |DR| =11 − 6 = 5 birim olup bu çemberin çapı olan
                eşitsizlik bulunan ve derece olarak en çok ikinci dereceden   |DE| = 10 birim olur. Buradan hareketle |AE| = 10 + 20 = 30
                eşitsizliklerden oluşan eşitsizlik sistemine ikinci dereceden   birim olarak bulunur.
                bir bilinmeyenli eşitsizlik sistemi denir.
          2.Yönerge:


                  Eşitsizlikler  / X        Nedeni
                  2x+ 3 < 7
                 x 2  − 2x− 1 ≥ 3
                 2x 2  + 3x+ 5 < 0  X  Bir tane eşitsizlik olduğu için değildir.
                  2x + 3y < 7   X      Eşitsizlikler iki bilinmeyenli olduğu
                 x 2  + 4xy − 1 > 0         için değildir.
                 1 < x 2  − 4x + 4 ≤ 3
                 x 2  − 3x − 2 ≥ 0  X  Sistemde üçüncü dereceden eşitsizlik
                  x 3  − 1 ≥ 4           bulunduğu için değildir.
          96
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103