Page 30 - Sosyoloji 1 | 1.Ünite
P. 30

1. ÜNİTE                                Sosyolojiye Giriş, Sosyolojinin Alanı, Yöntem ve Teknikleri



                   Okuma Parçası


                 Aşağıdaki görseli inceleyip metni okuyarak soruyu cevaplayınız.
























                                                    Görsel 1.35: Suç, olay yeri inceleme
                 TOPLUMA İLİŞKİN FARKLI YAKLAŞIMLAR
                 Sosyologlar  topluma  ilişkin  farklı  yaklaşımlara  sahiptirler.  Bazıları  toplumun  yapısına  odaklanarak  sosyal
              dünya üzerinde çalışmak için geniş çaplı veya makro bir anlayışı benimserler.
                 Bu tür sosyologlar, toplumun yapısını oluşturan çeşitli sosyal kurumlara ve onların aralarındaki bağlara odakla-
              nırlar. Örneğin tekil bir aile veya ailenin bir üyesini ya da tekil bir okulu veya öğrenciyi çalışmaktan ziyade, toplu-
              mun bütünü için ailenin veya eğitim sisteminin oynadığı rol üzerinde çalışırlar. Diğer bazı sosyologlar ise küçük
              çaplı veya mikro anlayışı benimseyerek küçük çaptaki etkileşim üzerinde çalışmaya eğilimli olurlar. Örneğin;
              “Tekil bir aile ve aile üyeleri arasındaki etkileşim nasıl işlemektedir?” sorusuna odaklanırlar veya tek bir okul
              üzerinde örnek çalışma yaparlar.
                                                                                   (Ken Browne, Sosyolojiye Giriş, s.50-51)

                    Obezite       Cinsiyet ayrımcılığı  İslamofobi          Irkçılık            Suç

              1.  Makro ve mikro yaklaşımların araştırmalardaki temel farkları nelerdir? Belirtiniz.
              2.  Yukarıda verilen sosyal olgulardan birini seçerek bu sosyal olguyu hangi yaklaşımlar çerçevesinde ele
                 almak istediğinizi belirtiniz. Seçtiğiniz bu olguyu belirlediğiniz yaklaşım çerçevesinde kısaca açıklayınız.

              . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

              . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
              . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

              . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

              . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
              . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

              . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
              . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .




                 Biliyor muydunuz?

                 Avrupa geleneği sosyolojinin sınırlarını genel olarak kuramsal çalışmalara doğru geliştirirken Amerikan geleneğinin
              ise uzmanlaşmaya ve alan araştırmalarına daha yatkın olduğunu biliyor muydunuz?
                                                                                            (iletisimdergisi.gazi.edu.tr)




                                                           40
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35