Page 139 - Yönetim Bilimi (Tüm Kitap)
P. 139
Yönetim Biliminde Yeni Yaklaşımlar
İyi uygulamaların nasıl ya-
pıldığı belirlenmeli, tarif edil-
meli, ilgili bütün birimlerle
paylaşılmalıdır.
Yapılan faaliyetin sonucundaki ve-
Belirlenen faaliyetin uygunluğu, işi ger-
riler değerlendirilmelidir. Böylece
çekleştirecek birimlere kabul ettirilmeli
daha iyi uygulama için yeniden dü-
ve uygulanması sağlanmalıdır.Uygu-
zenlenen sistem, tekrar çalıştırıl-
lama sırasında etkileşime giren her et-
malı ve yeni durum ile ilgili yorum
kenden yorum veya bilgi edinilmelidir.
ve bilgiler alınmalıdır.
Uygulamaya dair bu yorum
ve bilgiler, sistem sahipleri ta-
rafından değerlendirilmeli ve
daha iyi uygulamanın nasıl
yapılacağı sorgulanmalıdır.
Şekil 4.3: PUKÖ döngüsü
4.4.2. Toplam Kalite Yönetiminin İlkeleri
1. Yönetimin Liderlik Etmesi: TKY’nin başarıya ulaşması ancak “yönetici
lider” ile mümkündür. Lider yönetici, çalışanlarına saygı duyup onların öne-
rilerini dinler. Unutulmamalıdır ki TKY bir takım çalışmasıdır. Bu sebeple üst
yönetim sürecin sonuna kadar çalışmalara aktif olarak katılmalı, çalışanlara
örnek olmalı ve onları motive etmelidir.
“Eğer üst yönetimin desteği yoksa TKY uygulamalarından vazgeçin.”
Koura Ishıkawa (Kura İşikava)
2. Müşteri Memnuniyeti: “ Bizim paramızı patron değil, müşteri öder.” cüm-
lesi TKY’nin temel ilkelerindendir. Çünkü TKY’de müşteri beklenti ve gerek-
sinimlerinin zamanında karşılanması esastır. TKY’de “müşteri”, sadece mal
veya hizmeti satın alan örgüt dışındaki kişi ya da kurum değildir. Aynı za-
manda örgüt içinde çalışan kişiler de iç müşteri sayılır. TKY’de her iki müş-
terinin memnuniyeti esas alınır. İç müşterilerin memnuniyeti, örgüt yapısının
devamlılığını sağlarken dış müşterinin memnuniyeti de örgütün varlığının
temelini oluşturur.
“Güler yüzlü olamayan dükkan açmamalı”
Çin Atasözü
137