Page 139 - Yönetim Bilimi (Tüm Kitap)
P. 139

Yönetim Biliminde Yeni Yaklaşımlar








                                           İyi  uygulamaların  nasıl  ya-
                                           pıldığı belirlenmeli, tarif edil-
                                           meli,  ilgili  bütün  birimlerle
                                           paylaşılmalıdır.






             Yapılan faaliyetin sonucundaki ve-
                                                        Belirlenen faaliyetin uygunluğu, işi ger-
             riler  değerlendirilmelidir.  Böylece
                                                        çekleştirecek birimlere kabul ettirilmeli
             daha iyi uygulama için yeniden dü-
                                                        ve  uygulanması  sağlanmalıdır.Uygu-
             zenlenen  sistem,  tekrar  çalıştırıl-
                                                        lama sırasında etkileşime giren her et-
             malı ve yeni durum ile ilgili yorum
                                                        kenden yorum veya bilgi edinilmelidir.
             ve bilgiler alınmalıdır.



                                           Uygulamaya  dair  bu  yorum
                                           ve bilgiler, sistem sahipleri ta-
                                           rafından  değerlendirilmeli  ve
                                           daha  iyi  uygulamanın  nasıl
                                           yapılacağı sorgulanmalıdır.
            Şekil 4.3: PUKÖ döngüsü


            4.4.2. Toplam Kalite Yönetiminin İlkeleri

            1. Yönetimin Liderlik Etmesi: TKY’nin başarıya ulaşması ancak “yönetici
            lider” ile mümkündür. Lider  yönetici, çalışanlarına saygı duyup onların öne-
            rilerini dinler. Unutulmamalıdır ki TKY bir takım  çalışmasıdır. Bu sebeple üst
            yönetim sürecin sonuna kadar çalışmalara aktif olarak katılmalı, çalışanlara
            örnek olmalı ve onları motive etmelidir.
               “Eğer üst yönetimin desteği yoksa TKY uygulamalarından vazgeçin.”
                                                        Koura Ishıkawa (Kura İşikava)

            2. Müşteri Memnuniyeti: “ Bizim paramızı patron değil, müşteri öder.” cüm-
            lesi TKY’nin temel ilkelerindendir. Çünkü TKY’de müşteri beklenti ve gerek-
            sinimlerinin zamanında karşılanması esastır. TKY’de “müşteri”, sadece mal
            veya hizmeti satın alan örgüt dışındaki kişi ya da kurum değildir. Aynı za-
            manda örgüt içinde çalışan kişiler de iç müşteri sayılır. TKY’de her iki müş-
            terinin memnuniyeti esas alınır. İç müşterilerin memnuniyeti, örgüt yapısının
            devamlılığını sağlarken dış müşterinin memnuniyeti de örgütün varlığının
            temelini oluşturur.
                             “Güler yüzlü olamayan dükkan açmamalı”
                                                                            Çin Atasözü
                                                                                                 137
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144