Page 145 - Yönetim Bilimi (Tüm Kitap)
P. 145

Yönetim Biliminde Yeni Yaklaşımlar








                  Çatışma Çözümü

                     Aşağıdaki metni okuduktan sonra, çatışmaların çözümlenmesi
                  ile ilgili görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
                  a) Okul  yönetimi çatışmayı çözmek için hangi yöntemi kullanmıştır?
                  b) Okul yönetimi krizin çatışmaya dönüşmemesi için neler  yapmıştır?
                  c) Çatışmaların çözümlenmesinde dostluk, saygı ve sevginin önemi
                       nedir? Açıklayınız.


                                              Çatışma Yönetimi
                   Okulumuz, şehrin biraz dışında, fiziki açıdan yetersiz bir okuldu. Öğ-
                   renciler arasında gruplaşma vardı. Bu gruplaşmalar sürekli kavgaya
                   neden olurdu. Artık ne okuldaki öğrenci ve öğretmenlerin ne de okul
                   çevresinde yaşayan insanların huzuru kalmıştı. Bu duruma bir son
                   vermeliydik. Yaşanan bu durum üzücüydü ve çözüm bulamamamız
                   biz öğretmenleri rahatsız ediyordu. Durumu, bir toplantıda dile getir-
                   dik. Beden eğitimi öğretmeni, “Hocam, bana forma, top gibi malze-
                   meler ve zaman verin bu çocukları aynı takımda oynatayım, sorun
                   çözülür.” dedi. Kendisine tam destek sözü verdik. Okul aile birliği de
                   elinden geleni yapacağını ifade etti. Öncelikle gruplar hakkında bilgi
                   topladık ve grup liderlerini belirledik. Okul futbol takımı seçmelerinin
                   yapılacağını duyuran bir ilan verdik. Amacımız grupların liderlerini ta-
                   kıma çekerek grup içindeki diğer öğrencilerin de katılımını sağlamak-
                   tı. Gruplardan öğrenciler gelmişti ama üç farklı grubun liderlerinden
                   yalnızca birisi gelmişti. Diğer ikisini de beden eğitim öğretmeni ikna
                   etti. Üç grup liderinden birisi futbolda iyiydi ancak diğer ikisi iyi oy-
                   nayamıyordu. Öğrenciler bu durumu bilmiyordu. Böylelikle üç grup
                   lideri de aynı takımda yerlerini aldı. Takım maçlara çıktı ve daha önce
                   sudan sebeplerle kavga eden öğrenciler, okullarının başarısı için ter
                   dökmeye başladılar. Ortak bir amaç etrafında kenetlenmişlerdi hatta
                   maçın birinde bir grup lideri diğer takım oyuncularından biri tarafın-
                   dan hırpalanınca diğer grup liderleri onu savundular. Maçlara çıktık
                   ama  sonuçlar  pek  de  iyi  gitmedi,  üç  maç  sonra  elendik.  Buradaki
                   amaç zaten şampiyon olmak değil, okulda birbiriyle savaşan grup-
                   ların kavgalarını bitirmekti. Bunda da son derece başarılı olmuştuk,
                   artık kavgalar sona ermişti.

                                                                  http://kefad.ahievran.edu.tr







                                                                                                 143
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150