Page 145 - Yönetim Bilimi (Tüm Kitap)
P. 145
Yönetim Biliminde Yeni Yaklaşımlar
Çatışma Çözümü
Aşağıdaki metni okuduktan sonra, çatışmaların çözümlenmesi
ile ilgili görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
a) Okul yönetimi çatışmayı çözmek için hangi yöntemi kullanmıştır?
b) Okul yönetimi krizin çatışmaya dönüşmemesi için neler yapmıştır?
c) Çatışmaların çözümlenmesinde dostluk, saygı ve sevginin önemi
nedir? Açıklayınız.
Çatışma Yönetimi
Okulumuz, şehrin biraz dışında, fiziki açıdan yetersiz bir okuldu. Öğ-
renciler arasında gruplaşma vardı. Bu gruplaşmalar sürekli kavgaya
neden olurdu. Artık ne okuldaki öğrenci ve öğretmenlerin ne de okul
çevresinde yaşayan insanların huzuru kalmıştı. Bu duruma bir son
vermeliydik. Yaşanan bu durum üzücüydü ve çözüm bulamamamız
biz öğretmenleri rahatsız ediyordu. Durumu, bir toplantıda dile getir-
dik. Beden eğitimi öğretmeni, “Hocam, bana forma, top gibi malze-
meler ve zaman verin bu çocukları aynı takımda oynatayım, sorun
çözülür.” dedi. Kendisine tam destek sözü verdik. Okul aile birliği de
elinden geleni yapacağını ifade etti. Öncelikle gruplar hakkında bilgi
topladık ve grup liderlerini belirledik. Okul futbol takımı seçmelerinin
yapılacağını duyuran bir ilan verdik. Amacımız grupların liderlerini ta-
kıma çekerek grup içindeki diğer öğrencilerin de katılımını sağlamak-
tı. Gruplardan öğrenciler gelmişti ama üç farklı grubun liderlerinden
yalnızca birisi gelmişti. Diğer ikisini de beden eğitim öğretmeni ikna
etti. Üç grup liderinden birisi futbolda iyiydi ancak diğer ikisi iyi oy-
nayamıyordu. Öğrenciler bu durumu bilmiyordu. Böylelikle üç grup
lideri de aynı takımda yerlerini aldı. Takım maçlara çıktı ve daha önce
sudan sebeplerle kavga eden öğrenciler, okullarının başarısı için ter
dökmeye başladılar. Ortak bir amaç etrafında kenetlenmişlerdi hatta
maçın birinde bir grup lideri diğer takım oyuncularından biri tarafın-
dan hırpalanınca diğer grup liderleri onu savundular. Maçlara çıktık
ama sonuçlar pek de iyi gitmedi, üç maç sonra elendik. Buradaki
amaç zaten şampiyon olmak değil, okulda birbiriyle savaşan grup-
ların kavgalarını bitirmekti. Bunda da son derece başarılı olmuştuk,
artık kavgalar sona ermişti.
http://kefad.ahievran.edu.tr
143