Page 23 - Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrenciler
P. 23

ÖZEL EĞITIM IHTIYACI OLAN ÖĞRENCILER

               Millî Eğitim Bakanlığının Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen
        ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının onayladığı "Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Destek Eğitim Prog-
        ramı" 2021 yılından itibaren özel eğitim kurumlarında uygulanmaya başlamıştır. Bu program, özel öğrenme
        güçlüğü çeken öğrencilere yönelik olarak tasarlanmıştır ve bireysel ya da grup formatında destek eğitimi sunar.
        Öğrenciler, RAM tarafından hazırlanan raporlar doğrultusunda bu eğitimlerden faydalanabilirler.
               Öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilere yönelik olarak tasarlanan eğitim programları, bu öğrencilerin
        çeşitli yeteneklerini geliştirmek üzere farklı modüller içermektedir. Bu programlar, öğrencilerin algı, bellek, mo-
        tor becerileri, dil ve iletişim, öz düzenleme ve sosyal uyum gibi becerilerini desteklemeye odaklanır. Her modül,
        öğretim teknikleri, ders süreleri, öğrenme hedefleri ve değerlendirme yöntemleri gibi detayları içerir. Bu süreç,
        genel ve özel eğitim öğretmenlerinin koordinasyonu ile en etkili şekilde yürütülür. Eğitim sürecinde tutarlılık ve
        hedef birliği öğrencilerin kafa karışıklığını önlemek ve olumlu sonuçlar elde etmek için önemlidir. Ayrıca, genel
        eğitim sınıflarındaki öğretmenlerin öğrenme güçlüğü olan öğrencilere sürekli destek sağlamaları, bu öğrenci-
        lerin sınıf içi aktivitelere aktif olarak katılmalarını sağlayacak yöntem ve stratejileri uygulamaları gereklidir. Sı-
        nıf içinde büyük grup öğretimine ek olarak, küçük gruplar veya bireysel çalışma zamanları da öğrenme güçlüğü
        olan öğrenciler için etkin bir şekilde kullanılabilir.
               Destek eğitim odasında eğitim alacak öğrenciler ve ders içerikleri, her öğretim yılı başında Bireyselleş-
        tirilmiş Eğitim Programı (BEP) geliştirme biriminin önerileri ve rehberlik hizmetleri komisyonunun kararlarıyla
        belirlenir. Bu planlama, öğrencilerin değişen ihtiyaçlarına göre yıl içinde revize edilebilir. Özel eğitim ihtiyacı
        olan her öğrenci bu eğitimden yararlanır. Destek eğitim odasında sunulan hizmetler, öğrencinin menfaatleri
        dikkate alınarak, uygun öğretmen atanması ve velinin onayı ile okul saatleri içinde organize edilir. Eğer des-
        tek eğitimi, öğrencinin normal ders saatlerine denk geliyorsa, öğrencinin kayıtlı olduğu sınıftaki ders içeriği-
        ne uygun destek verilir. Öğrencinin haftalık toplam ders saatlerinin %40'ını geçmeyecek şekilde, destek eğitim
        odasında alınacak derslerin süresi planlanır. Örneğin, haftada 30 saat ders alan bir öğrenci için en fazla 12
        saat sürebilir. Destek eğitim odasında, öğrencinin eğitim performansına göre bire bir veya grup eğitimi veri-
        lir. Öğretmenler, özellikle okulun öğretmenleri, sınıf ve alan öğretmenleri, RAM’deki öğretmenler veya diğer
        okullardan ve kurumlardan öğretmenler olabilir. Destek eğitim odalarında görev yapan öğretmenlerle genel
        eğitim sınıfı öğretmenleri arasındaki iş birliği ve koordinasyon, öğrencinin eğitiminde kritik bir role sahiptir. Bu
        koordineli çalışma hem destek eğitim odasında hem de genel eğitim sınıflarında etkili ve bilimsel temellere da-
        yanan öğretim yöntemlerinin ve stratejilerinin kullanılmasını sağlar.


































                                                                                                         23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28