Page 59 - ÇAĞDAŞ DÜNYA SANATI TARİHİ 12
P. 59

MODERNİZM VE MODERN DÜNYA


                        ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
                        ÇALIŞMALARI

            A) AŞAĞIDAKİ CÜMLELERDE BOŞ BIRAKILAN YERLERE DOĞRU SÖZCÜĞÜ YAZINIZ.

            1.   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Okulu  19. yüzyılda  empresyonizm  sanatçılarını etkilemiş, adını Fransa’nın
               Fontainebleau köyünden almıştır.


            2.  Saint Victoria Dağı ile ilgili yaptığı çalışmaları ile de tanınan sanatçı . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .’dır.

            B) AŞAĞIDAKİ AÇIK UÇLU SORULARIN CEVABINI İLGİLİ ALANLARA YAZINIZ.
               Aşağıdaki metinde akademik sanat anlayışı ile empresyonizmin sanat anlayışları karşılaştırmalı olarak verilmiştir.
               Metni okuduktan sonra verilen soruları cevaplayınız.

               Akademik sanat 1860’lı yıllara kadar etkisini göstermiş, sanat anlayışında idealize edilmiş tarihî ve mitolojik
               sahneli konularla ilgili eserler konu edilmiştir. Yüksek Rönesans Dönemi’nin kökleşmiş çizim ve resim yöntemleri
               öğretilmiştir. Akademik  sanat  anlayışına  göre  nesnelerin  renkli  kabartmalar  gibi  öne  çıktığı  bol  ışıklı  olarak
               yapılan kır manzaraları beyaz ışığın etrafa yayılması gibi görülmüştür. Empresyonistler ise günlük hayattan konu-
               lar  ve  sahnelerin  anlık  izlenimlerini  vermeye  çalışmışlardır.  Modern  konuları  yeni  stil  ve  tekniklerle  çalışan
               empresyonist ressamlar ise aynı kır manzarasını çalışırken ışığı farklı bir biçimde algılamış, ışık parçacıklarını
               birbirleriyle etkileşim içinde olan ve etrafa saçılmış gibi vermişlerdir. Akademik ressam için salt çıplak bir çizginin
               kuşattığı formlar ve kabartmalar vardır. Empresyonist ressam ise formu salt bir şekilde kesin bir geometrik biçimi
               olamadan, düzensiz dokunuşların yan yana getirilmesiyle yaşayan bir varlık gibi canlı titreşen vuruşlar olarak
               göstermiştir. Akademik anlayışta eserler veren sanatçılara göre perspektif, içinde hayat olmadığı izlenimi veren
               bir çerçeve ve kurumsal bir şey olarak görmüştür. Empres- yonist sanatçılar ise perspektifi sayısız, neredeyse
               seçilemeyen dokunuşlar ve tonlardan kurulu, sabit olmayan hareketli şeyler olarak tasvir etmişlerdir.

            3.  Metne göre akademik anlayış ile empresyonist anlayışın manzara resimlerinde ışığı kullanma yöntemleri
               ile ilgili neler söyleyebilirsiniz?

                  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

            4.  Metne göre empresyonizm akımında “form” nasıl verilmiştir?

                  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

               . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .




            56
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64