Page 59 - ÇAĞDAŞ DÜNYA SANATI TARİHİ 12
P. 59
MODERNİZM VE MODERN DÜNYA
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÇALIŞMALARI
A) AŞAĞIDAKİ CÜMLELERDE BOŞ BIRAKILAN YERLERE DOĞRU SÖZCÜĞÜ YAZINIZ.
1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Okulu 19. yüzyılda empresyonizm sanatçılarını etkilemiş, adını Fransa’nın
Fontainebleau köyünden almıştır.
2. Saint Victoria Dağı ile ilgili yaptığı çalışmaları ile de tanınan sanatçı . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .’dır.
B) AŞAĞIDAKİ AÇIK UÇLU SORULARIN CEVABINI İLGİLİ ALANLARA YAZINIZ.
Aşağıdaki metinde akademik sanat anlayışı ile empresyonizmin sanat anlayışları karşılaştırmalı olarak verilmiştir.
Metni okuduktan sonra verilen soruları cevaplayınız.
Akademik sanat 1860’lı yıllara kadar etkisini göstermiş, sanat anlayışında idealize edilmiş tarihî ve mitolojik
sahneli konularla ilgili eserler konu edilmiştir. Yüksek Rönesans Dönemi’nin kökleşmiş çizim ve resim yöntemleri
öğretilmiştir. Akademik sanat anlayışına göre nesnelerin renkli kabartmalar gibi öne çıktığı bol ışıklı olarak
yapılan kır manzaraları beyaz ışığın etrafa yayılması gibi görülmüştür. Empresyonistler ise günlük hayattan konu-
lar ve sahnelerin anlık izlenimlerini vermeye çalışmışlardır. Modern konuları yeni stil ve tekniklerle çalışan
empresyonist ressamlar ise aynı kır manzarasını çalışırken ışığı farklı bir biçimde algılamış, ışık parçacıklarını
birbirleriyle etkileşim içinde olan ve etrafa saçılmış gibi vermişlerdir. Akademik ressam için salt çıplak bir çizginin
kuşattığı formlar ve kabartmalar vardır. Empresyonist ressam ise formu salt bir şekilde kesin bir geometrik biçimi
olamadan, düzensiz dokunuşların yan yana getirilmesiyle yaşayan bir varlık gibi canlı titreşen vuruşlar olarak
göstermiştir. Akademik anlayışta eserler veren sanatçılara göre perspektif, içinde hayat olmadığı izlenimi veren
bir çerçeve ve kurumsal bir şey olarak görmüştür. Empres- yonist sanatçılar ise perspektifi sayısız, neredeyse
seçilemeyen dokunuşlar ve tonlardan kurulu, sabit olmayan hareketli şeyler olarak tasvir etmişlerdir.
3. Metne göre akademik anlayış ile empresyonist anlayışın manzara resimlerinde ışığı kullanma yöntemleri
ile ilgili neler söyleyebilirsiniz?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4. Metne göre empresyonizm akımında “form” nasıl verilmiştir?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
56