Page 60 - ÇAĞDAŞ DÜNYA SANATI TARİHİ 12
P. 60
2. ÜNİTE
5. Akademik anlayış ile empresyonist anlayışın perspektif algılamaları nasıldır? Belirtiniz.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6. Akademik sanat ile empresyonizm akımının konularının farklı olmasının sebepleri neler olabilir?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
C) AŞAĞIDAKİ ÇOKTAN SEÇMELİ SORULARI OKUYUNUZ VE DOĞRU SEÇENEĞİ İŞARETLEYİNİZ.
7. Sanayi Devrimi ile ilgili olarak verilen aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Dokuma tezgâhlarının makineleşmesi ile beraber dokuma ve pamuk fabrikaları kurulmuştur.
B) Sanayi Devrimi alanında ilk gelişmeler makineleşme alanında olmuştur.
C) Fransa Sanayi Devrimi’ne öncülük etmiştir.
D) Ticarette arz talep ilişkisi artmış, uluslararası ticari ilişkiler hızlanmıştır.
E) Sanayileşme hamleleri ilk olarak İngiltere’de başlamıştır.
8. Empresyonist sanatçılar arasında bulunan ve çalkantılı yaşamıyla dikkat çeken Hollandalı ressam
aşağıdakilerden hangisidir?
A) El Greco
B) Velazguez
C) Millet
D) Rembrandt
E) Van Gogh
9. Modernizm ile ilgili olarak aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Eskiden yeniye geçiş anlamına gelmektedir.
B) Latince modernus, Fransızca moderne sözcüklerinden değişerek günümüze gelmiştir.
C) 18 ve 19. yüzyılları kapsamaktadır.
D) Rönesans Dönemi sanat anlayışı uygulanmıştır.
E) Bilim, sanat ve teknolojide görülmüştür.
10. Aşağıda verilen bilgilerden hangisi empresyonizm akımının özelliklerinden birisidir?
A) Sanayi Devrimi’nin başlamasına sebep olmuştur.
B) Geleneksel kurallara bağlı kompozisyon anlayışına karşı çıkmışlardır.
C) Toplumda çeşitli toplumsal tabakaların ortaya çıkmasına sebep olmuştur.
D) Sanatçılar çalışmalarında kırsal yaşamı işlemişlerdir.
E) Realizm akımının sanat anlayışından etkilenmişlerdir.
57