Page 45 - GRAFİK TASARIM 11
P. 45
1980 Günümüze Etkileri 2000’ler
Reklam Ajansları Günümüze Etkileri Dijital Çağda
Grafik Tasarım
1980’lerden sonra dış Günümüzde Erkal Yavi
ticaretin hız kazanmasıyla gibi sanatçılar illüstrasyon Günümüzde bilgisayar
reklam ajanslarının önü alanında çalışmalarıyla bir- destekli grafik tasarım
açılmıştır. Böylece farklı likte kullandıkları teknik- programlarının kulla-
ülkelerin grafik sanatları lerle bilinmektedir. Sadık nılmasıyla tasarımların
çoğu dijital ortamlarda
tanınmış, sadece tasarım Karamustafa da amblem, üretilmekte ve bu sayede
işleriyle uğraşan reklam logo, logotype, afiş ve ki- tasarımcılar için üretim
ajansları kurulmuştur. tap kapağı gibi tasarımlar- aşamasında yeni anlatım
Reklam ilanlarında kulla- da orijinal eserleriyle Türk olanakları doğmaktadır
nılan görseller rekabeti grafik tasarımına katkı (Görsel 1.108). Grafik
artırmıştır. İllüstrasyonun sağlamıştır (Görsel 1.106). tasarım ürünleri internet
zaman alması ve fotoğra- Bülent Erkmen amblem, ortamında yapılabilmekte
fın inandırıcılığı sebebiyle logo, logotype, afiş ve ya- ve sanal ortama aktarıla-
bilmektedir. Bu nedenle
bu dönem çalışmalarında yın grafiği gibi çeşitli grafik dijital eserler günümüz
fotoğraf kullanımı artmıştır sanat dallarında sayısız çağının popüler grafik
(Görsel 1.105). eser üretmiş bir sanatçıdır. tasarım ürünlerini oluş-
Eserlerinde simgesel bir turmaktadır.
yaklaşımla belirli bir tasa-
rım üslubunu reddetmiştir
(Görsel 1.107).
Görsel 1.106. Sadık Karamustafa,
Tema logo, 1994
Görsel 1.105. Fotoğrafın kullanıldığı
afiş tasarımı
Görsel 1.108. “Avrasya Film
Festivali” afişi, Emrah Yücel
Görsel 1.107. İstanbul Devlet
Tiyatrosu Çayhane afiş, 2004-2005
sezonu, Bülent Erkmen
43

