Page 45 - GRAFİK TASARIM 11
P. 45

1980                   Günümüze Etkileri                  2000’ler





                Reklam Ajansları               Günümüze Etkileri                 Dijital Çağda
                                                                                Grafik Tasarım
                 1980’lerden sonra dış          Günümüzde Erkal Yavi
               ticaretin hız kazanmasıyla      gibi sanatçılar illüstrasyon    Günümüzde bilgisayar
                reklam ajanslarının önü       alanında çalışmalarıyla bir-     destekli grafik tasarım
                açılmıştır. Böylece farklı     likte kullandıkları teknik-     programlarının kulla-
                ülkelerin grafik sanatları     lerle bilinmektedir. Sadık      nılmasıyla tasarımların
                                                                               çoğu dijital ortamlarda
               tanınmış, sadece tasarım        Karamustafa da amblem,         üretilmekte ve bu sayede
                işleriyle uğraşan reklam       logo, logotype, afiş ve ki-     tasarımcılar için üretim
                 ajansları kurulmuştur.        tap kapağı gibi tasarımlar-    aşamasında yeni anlatım
                Reklam ilanlarında kulla-      da orijinal eserleriyle Türk   olanakları doğmaktadır
                nılan görseller rekabeti        grafik tasarımına katkı        (Görsel 1.108). Grafik
               artırmıştır. İllüstrasyonun     sağlamıştır (Görsel 1.106).    tasarım ürünleri  internet
               zaman alması ve fotoğra-        Bülent Erkmen amblem,         ortamında yapılabilmekte
               fın inandırıcılığı sebebiyle    logo, logotype, afiş ve ya-    ve sanal ortama aktarıla-
                                                                              bilmektedir. Bu nedenle
               bu dönem çalışmalarında        yın grafiği gibi çeşitli grafik   dijital eserler günümüz
               fotoğraf kullanımı artmıştır     sanat dallarında sayısız       çağının popüler grafik
                    (Görsel 1.105).           eser üretmiş bir sanatçıdır.    tasarım ürünlerini oluş-
                                                Eserlerinde simgesel bir           turmaktadır.
                                               yaklaşımla belirli bir tasa-
                                               rım üslubunu reddetmiştir
                                                    (Görsel 1.107).








                                             Görsel 1.106. Sadık Karamustafa,
                                             Tema logo, 1994




              Görsel 1.105. Fotoğrafın kullanıldığı
              afiş tasarımı
                                                                              Görsel 1.108.  “Avrasya Film
                                                                              Festivali” afişi, Emrah Yücel




                                             Görsel 1.107. İstanbul Devlet
                                             Tiyatrosu Çayhane afiş, 2004-2005
                                             sezonu, Bülent Erkmen




                                                                                                    43
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50