Page 46 - GRAFİK TASARIM 11
P. 46

Görsel 2.20:   Hindistan’da sosyal hayatın değişimini ve gelişimi grafik tasarım
                   Kamyon kasası süslemesi,   ürünlerinde  gözlemlenebilir.  Otoyollara  hâkim  dinamik  afişler,
                                 Hindistan  araba süslemeleri (Görsel 2.20), gıda ve diğer ambalajlar Hindis-
                                            tan’ın ilginç yanlarını, tarihini ve mizahını karşılamaktadır.
                                            Hintli  grafik  sanatçılardan;  Sujata  Keshavan  [Sujata  Keşavan
                                            (1961-  …)],  Ranganath  Krishnamani  [Ranganat  Krişnamani
                                            (1980- ...) (Görsel 2.21)], Meera Sethi [Mira Seti (1986- ...)], Orijit
                                            Sen (1963- …), Saif Chowdhury [Saif Çowduri (1970- ...)], Lo-
                                            kesh Karikar [Lokeş Karikar (1983- ...)] farklı kültürlerden etki-
                                            lenmiş ama gelenek köklerini kaybetmemiş önemli yeteneklerdir.
                                            Hint baskı sanatları tarihi sömürge dönemi ile başlar. 16. yüzyıl-
                                            da İngilizlerin getirdikleri matbaa Hindistan’da baskı resim tekni-
                                            ğinin tanınmasına yol açmıştır. Kalküta, Pune, Bombay, Mysore
                                            ve Lahor gibi bölgesel sanat merkezlerinde kurulan baskı resim
                                            atölyeleri ile bu sanatın yaygınlaşması ve gelişmesi sağlanmış-
                                            tır. Raja Ravi Varma (1848-1906), Haren Das (1921-1993), Jyoti
                                            Bihatt [Coti Bihat (1934- ...)] ve Jamini Roy [Camini Roy (1887-
                                            1972)]  ve  Chittaprosad  Bhattacharya  [Citaprosad  Bataçarya
                                            (1915-1978) (Görsel 2.22)] Hint sanatının gelenek ve estetiğini
                                            sürdüren baskı resimler üretmişlerdir.










                                Görsel 2.21:
                           Turizm afişi, 2014,
                       Ranganath Krishnamani




                                Görsel 2.22:
                  Anne ve Çocuk, Gravür,1954,
                     Chittaprosad Bhattacharya

              44
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51