Page 50 - GRAFİK TASARIM 11
P. 50

Görsel 2.30:
                   “Arthur’un Ölümü (Le Morte
             d’Arthur)”, 1893, Aubrey Beardsley,
               Morgan Kütüphanesi ve Müzesi,
                                 New York





















                                            Art Nouveau, İngiltere’de özellikle grafik ve illüstrasyon alanla-
                                            rında etkili olmuştur. Akımın niteliklerini belirleyen en önemli sa-
                                            natçı Aubrey Beardsley’dir [Abriy Biyrdsli (1872-1898)]. Sanat-
                                            çının Thomas Malory’nin (Tamıs Melöri) “Le Morte d’Arthur (Lö
                                            Mort dö Artur)” kitabına yaptığı resimlemeleri; düşsel, abartılı bir
                                            uzunlukta tasarlanmış insan figürleri ve siyah lekelerin kontrast
                                            nitelikli vurgularıyla Art Nouveau’nun başyapıtlarından biri kabul
                                            edilir (Görsel 2.30).
                                            İngiltere ve Paris’te eğitim alan sanatçıların ABD’ye göç etme-
                                            leriyle bu ülkede Art Nouveau yaygınlık kazanmıştır. Akımın ül-
                                            kedeki  bilinen  grafik  tasarımcısı  William  H.  Bradley’dir  [Wilyım
                                            Bredli (1868-1962)]. Sanatçı, harf karakteri, afiş, illüstrasyon, ki-
                                            tap tasarımı ve basımı ile ilgili birçok alanda ürün vermiştir (Gör-
                                            sel 2.32).

                                            Art Nouveau’nun Avusturya’daki etkileri Secession (Sıseşın)  üs-
                                            lubunda  karşılık  bulur.  Viyana’da  gelişen  Art  Nouveau’nun  bu
                                            dalında sanatçı ve tasarımcılar, Fransa ve Almanya’da gelişen










                              Görsel 2.31:
               Afiş, Alfred Roller, Modern Sanat
                          Müzesi, New York














                              Görsel 2.32:
                 Afiş, William H. Bradley 1896

              48
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55