Page 55 - GRAFİK TASARIM 11
P. 55

Ders Dışı Etkinlik
                 Açık, yalın karakterli görsel bir tasarımı amaçlayan De Stijl’in
                 tasarımlarını  dikkate  alarak  bir  cep  telefonu  eskizi  yapınız.
                 Çalışmanızı arkadaşlarınızla paylaşınız.

               Laszlo  Moholy-Nagy  [Laslo  Moholi  Naciy  (1895-1946)  (Görsel
               2.42)],  tipografi  ve  fotoğrafı  birleştirerek  ortaya  koyduğu  tasa-
               rımlarında görsel iletişim konularına ilginin artmasını sağlamıştır.
               Sanatçı tipografik tasarımlarında güçlü zıtlıklar yaratarak rengi
               cesur bir şekilde kullanmıştır.
               Moholy-Nagy, tasarımda kullanılacak iletişim dilinin önceden ta-
               sarlanmış estetik kavramlardan soyutlanmış olarak tam bir açık-
               lık içinde kurulması gerektiğini savunmuştur. Tasarımın uygula-
               mada değil, tasarlama sürecinde aranması gerektiğini söyleyen    Görsel 2.42:
               sanatçı, uygulamanın bir başka kişi tarafından yapılabileceğini   Kıskançlık, 1927,
               savunmuş, kendisi de bu şekilde çalışmayı ilk uygulayan sanatçı   Laszlo Moholy-Nagy,
               olmuştur.                                                        Victoria & Albert Müzesi, Londra

               Tasarımlarını Moholy-Nagy’nin gerçekleştirdiği Bauhaus dergi ve
               kitapları, sanat kuramı ve bu kuramın mimarlık ile tasarıma uygu-
               lanması konusunda önemli yayın organları olmuştur. Paul Klee,
               Theo Van Doesburg, Piet Mondrian [Pie Mondriyan (1872-1944)
               (Görsel 2.44)], Kazimir Maleviç (1879-1935), Moholy-Nagy  ve
               Walter Gropius (Görsel 2.43) Bauhaus kitapları dizisinde yazar
               veya yönetici olarak görev almışlardır.


                    Ders Dışı Etkinlik

                 Bauhaus Sanat Okulu hakkında yazı ve görsel içeren bir su-
                 num hazırlayınız. Sunumu arkadaşlarınızla paylaşınız.










                                                                                Görsel 2.43:
                                                                                Walter Gropius



















                                                                               Görsel 2.44:
                                                                               “Kırmızı, Sarı ve Mavi ile Bileşim
                                                                               C (No.III)”, 1935, Piet Mondrian,
                                                                               Özel Koleksiyon
                                                                                                         53
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60