Page 58 - GRAFİK TASARIM 11
P. 58

Yeni tipografinin diğer özgün tasarımcıları Hollandalı Piet Zwart
                                            [Pit Zwart (1885-1977)], Hendrik N. Werkman [Hendrik Wekmın
                                            (1882-1945) (Görsel 2.50)], Herbert Matter [Herbert Matır (1907-
                                            1984)], Willem Sandberg’dir [Wilım Zanberg (1897-1984)]. Yeni
                                            tipografi anlayışı, grafik tasarımcıları işlevsel ve etkili bir görsel
                                            iletişim geliştirmeleri için teşvik etmiştir.
                                            Grafik tasarımda modernizmin ilke ve görsel biçimlerini kullanan
                                            tasarımcılar arasında Adolphe Mouron Cassandre [Adolf Muron
                                            Kasandre  (1901-1968)]  ve  Edward  McKnight  Kauffer  [Edwırd
                                            Meknayt Kofer (1890-1954)] önde gelmektedir. Cassandre, ya-
                                            ratıcılığı ve gösterdiği sıra dışı başarısıyla özel bir yere sahiptir.
                                            Sanatçının  iki  boyutun  egemenliğindeki  tasarımları  net  ve  sa-
                                            deleştirilmiş renk planlarından oluşan gösterişli bir yalınlıktadır
                                            (Görsel 2. 51).
                              Görsel 2.50:  Modernizmi çalışmalarına uyarlayan sanatçılardan bir diğeri Jean
                         Kitap kapağı, 1926,   Carlu’dur [Jan Karlu (1900-1997)]. Sanatçı tasarımlarında; kısa
                          Hendrik  Werkman  telegrafik metinleri, geometrik biçimleri, çeşitli doku ve simgesel
                                            görüntüleri bir araya getirmiştir.  Tasarladıklarını ifade edebilmek
                                            için doğal nesneleri hemen hemen piktografik yapıya dönüşecek
                                            kadar sadeleştirerek kullanmıştır.

                                            “Uluslararası Tipografik Stil” veya “İsviçre Tasarımı” adıyla bili-
                                            nen tasarım, İsviçre’de 1950 yılından sonra ortaya çıkmıştır. Bu















































                                Görsel 2.51:
                    Afiş, Kuzey Exspresi, 1927,
                   Adolphe Mouron Cassandre,
                            MoMA, New York
              56
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63