Page 62 - GRAFİK TASARIM 11
P. 62
Hareketin başlıca tasarımcıları; Günther Kieser [Günter Kayzer
(1930-…) (Görsel 2.58)], Günter Rambow (1938-…), Holger Mat-
thies [Holger Matis (1940-…)] ve Gerhard Lienemeyer’dir [Gerart
Laynmeyer (1936-…)].
Fransa’da 1968 yılında “Grapus” adlı grafik tasarım grubu, kav-
ramsal anlatımı daha çok kültürel, toplumsal ve siyasal alanda
gerçekleştirdiği grafik çalışmalarında kullanarak özgün örnekler
ortaya koymuştur.
1940’lardan sonra Japon grafik tasarımı Batı’dan gelen nitelikleri
özümsemiş, ulusal ögeleri dışlamadan görsel bir dil yaratmayı
başarmıştır. Japonya grafik tasarım hareketinin başlıca kaynağı,
konstrüktivizm olmuştur. Konstrüktivizmin merkezi kompozisyon
anlayışını benimsemişlerdir.
Yeni Japon grafik tasarımının görsel dilini oluşturan Tadanori Yo-
koo [Tedenori Yoko (1936- ... )], Yusaku Kamekura [1915-1997,
Görsel 2.58: (Görsel 2.59)], Masuda Tadashi [Masuda Tadaşi (1922-…)], Shi-
Afiş, Günther Kieser geo Fukuda [Şigeo Fukuda (1932-2009)] ve Kazumasa Nagai
(1929-…) en ünlü tasarımcılardır.
Görsel 2.59:
“Grafik 55 Sergi Afişi”, 1955,
Yusaku Kamekura
60